δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Επίθετο

Γαλίτη, Λυδία
Λαβίδας, Νίκος
Μαγγανά, Νατάσα

440: Βαμβασάκη, Κατερίνα Μελάχρης, Άκης Μαρουλάκης, Ιούλιος
340: Borloz-Μάρκου, Μαρία-Λουίζα Μαγγανά, Νατάσα Κουβαράς, Σπύρος

Πρόκειται για το φυλλάδιο «Επίθετο» του ντοσιέ «Ονοματική φράση. Ουσιαστικό, επίθετο, αντωνυμία: Μορφολογία». Καλύπτει την αναγνώριση, τη μορφολογία, τη θέση και τη χρήση του επιθέτου στην περιγραφή και τη σύγκριση, τις σημασίες των επιθέτων, την κλίση των επιθέτων και το σχηματισμό παραθετικών. Το περιεχόμενο απαρτίζεται από θεωρία, γραμματικούς κανόνες, κλιτικούς πίνακες και παραδείγματα, καθώς και ασκήσεις με τη μορφή πολλών και ποικίλων δραστηριοτήτων για την εμπέδωση της σωστής χρήσης του εξεταζόμενου υλικού σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση. Περιλαμβάνονται φωτογραφίες, απλά κείμενα (συχνά χιουμοριστικά), εικονογραφημένες ιστορίες και σκίτσα με έντονα χρώματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών, έτσι ώστε η διδασκαλία και η εξάσκηση της γραμματικής να γίνονται αποτελεσματικότερες και πιο ευχάριστες. Ο στόχος είναι η βελτίωση της πρόσληψης και παραγωγής λόγου, και η προαγωγή τόσο της γραμματικής ακρίβειας όσο και της επικοινωνιακής ικανότητας των παιδιών. Το φυλλάδιο αυτό, όπως και όλο το υλικό της σειράς «Υπόθεση Γλώσσα» στην οποία εντάσσεται, απευθύνεται σε μαθητές μέσης εκπαίδευσης που μαθαίνουν την Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Στόχος της σειράς είναι η υποστήριξη της γλωσσικής διδασκαλίας στην Τάξη Υποδοχής και το Φροντιστηριακό Τμήμα μέσα από την παρουσίαση και την πρακτική εμπέδωση μορφολογικών, συντακτικών και κειμενικών φαινομένων. Αποτελεί μια «τράπεζα υλικού» και όχι ένα διδακτικό εγχειρίδιο που διδάσκεται «με τη σειρά» ή ολόκληρο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να αντλήσει από το υλικό αυτό ευσύνοπτους κανόνες γραμματικής, διαφόρων ειδών κείμενα (στα οποία παρουσιάζονται τα υπό εξέταση φαινόμενα), ασκήσεις και ποικίλες δραστηριότητες. Η επιλογή, ωστόσο, του τι θα διδαχθεί, πώς και πότε, εναπόκειται αποκλειστικά στον ίδιο. Για διευκόλυνση στην αναζήτηση των κατάλληλων δραστηριοτήτων, ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβουλευτεί τους μικρούς/αχνούς τίτλους στα δεξιά της σελίδας, οι οποίοι δείχνουν ποιο φαινόμενο εξετάζεται κάθε φορά και ποιος είναι ο στόχος της δραστηριότητας.

Text (Education , Leaflet )
Text

εκπαίδευση για αλλοδαπούς
διδακτικό υλικό
κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες
γλώσσα
γλωσσική ομάδα
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ξένη γλώσσα
γλωσσολογία
αλλοδαπός
διδασκαλία ξένων γλωσσών
λόγος


Ελληνική γλώσσα

2004


Υπόθεση γλώσσα: Τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα: Γραμματική και ασκήσεις για παιδιά και νέους, Αθήνα 2004




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.