δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων(ΓΓΕΕ) και το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) της ΓΓΕΕ σχεδιάζουν, οργανώνουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα στον τομέα της διά βίου μάθησης σε όλη τη χώρα. Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων υλοποιείται από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, τα οποία σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο (Ν. 3369/6-07-05) αποτελούν κρατικές δομές της ΓΓΕΕ/ΙΔΕΚΕ, το έργο των οποίων εντάσσεται στο Ε.Π.Ε.Α.E.Κ. II του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Στο πλαίσιο των δράσεων των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων πραγματοποιήθηκε πανελλήνιο επιστημονικό συνέδριο με διεθνή συμμετοχή στο Βόλο, από τις 3 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2006.
Σκοπός του Συνεδρίου ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε επιστήμονες και ερευνητικές ομάδες:
• Να παρουσιάσουν τις νέες προσεγγίσεις στη διά βίου εκπαίδευση, την επιμόρφωση και την κατάρτιση ενηλίκων.
• Να αναπτύξουν θέματα σχετικά με το ευρωπαϊκό και εθνικό σύστημα της διά βίου εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένων των τυπικών, μη τυπικών και άτυπων μορφών τους.
• Να προτείνουν μεθοδολογίες για την αξιολόγηση του συστήματος εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, των παιδαγωγικών μεθόδων, των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων, με στόχο τη διασφάλιση ποιότητας, την επικαιροποίηση και τη διάχυση της γνώσης.
• Να προτείνουν μεθοδολογίες και προγράμματα για τη διά βίου εκπαίδευση, επιμόρφωση και κατάρτιση τόσο για το γενικό πληθυσμό όσο και για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
• Να προτείνουν τρόπους σύνδεσης του συστήματος διά βίου μάθησης με άλλα συστήματα εκπαίδευσης.
• Να προσδιορίσουν τη συμβολής της διά βίου μάθησης στην προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και της κοινωνικής συνοχής.
Μέσα από τις εισηγήσεις που παρατίθενται στην έκδοση αυτή, αναπτύχθηκαν θέματα σχετικά με την εξέλιξη της διά βίου μάθησης στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναπτύχθηκε σημαντικός προβληματισμός για τις θεωρίες της Εκπαίδευσης Ενηλίκων από τη συγκρότηση του επιστημονικού κλάδου μέχρι τις μέρες μας. Εκτενείς αναφορές έγιναν στις αρχές και τη φιλοσοφία της διά βίου μάθησης, διερευνήθηκε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και εξετάσθηκαν το καθεστώς και οι δυνατές πηγές χρηματοδότησης.
Αναλυτικά παρουσιάστηκαν τα συστήματα διά βίου μάθησης στην Ελλάδα με συγκριτικές αναφορές σε Ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα. Η εμπειρία της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, όσο και άλλων οργανισμών στον τομέα αυτό, παρουσιάστηκε μέσα από μια σειρά εισηγήσεων, οι οποίες δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την έναρξη συστηματικού διαλόγου, με σκοπό τη γένεση εναλλακτικών συστημάτων επιμόρφωσης.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.