Αξιολόγηση προγραμμάτων, υπηρεσιών και δομών

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Αξιολόγηση προγραμμάτων, υπηρεσιών και δομών

Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να προετοιμάσει τους πάσης φύσεως αξιολογητές στην ειδική γνώση και εφαρμογή της διαδικασίας της αξιολόγησης. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι γενικοί σκοποί και σκιαγραφούνται οι γενικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επίτευξη τους. Συζητιούνται η φιλοσοφία, ο σκοπός, το αντικείμενο και τα κριτήρια αξιολόγησης. Εξετάζονται οι διάφορες μεθοδολογίες αντικειμενοστραφούς αξιολόγησης προγραμμάτων (με πολυκριτηριακούς δείκτες αξιολόγησης με ποιοτική και ποσοτική διάσταση, σε αντιστοιχία με τις δραστηριότητες της δομής), αναλύεται το πλαίσιο και οι διάφοροι παράμετροι αξιολόγησης (π.χ. υπηρεσίες και δραστηριότητες δομής -έρευνες, μελέτες - Συμμετοχή σε ημερίδες – συνέδρια - συμβουλευτικά βοηθήματα - συμμετοχή σε δίκτυα κλπ). Στη συνέχεια, περιγράφεται ο τρόπος παρουσίασης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης (π.χ. ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών όσον αφορά τις μεθόδους διάγνωσης αναγκών συμβουλευομένων, τις μεθόδους σχεδιασμού και οργάνωση παρεχόμενων υπηρεσιών, τις μεθόδους υποστήριξης, παρακολούθησης, αξιολόγησης αποτελεσμάτων αλλά και της όλης διασύνδεσης με την αγορά εργασίας (αξιολογούνται οι υφιστάμενοι μηχανισμοί ανίχνευσης αναγκών, η συνεργασία με επιχειρήσεις, η συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους, η συνεργασία με ΟΑΕΔ κλπ.). Επιπλέον, περιγράφονται τα συστήματα αξιολόγησης καθώς επίσης και τα μέσα–εργαλεία αξιολόγησης (δηλ. τα δομημένα ερωτηματολόγια, οι ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι βιωματικές αναφορές, οι εκθέσεις προόδου, τα workshops και τα διάφορα έντυπα). Ακόμη, περιγράφονται οι διάφορες διαδικασίες ανατροφοδότησης /ανάδρασης μέσω της αρχικής αξιολόγησης, της ενδιάμεσης αξιολόγησης, της τελικής αξιολόγησης, της μελέτης ενδιάμεσων – τελικών αποτελεσμάτων, τις παρεμβάσεις βελτίωσης – προσαρμογής και τις εκθέσεις αποτελεσμάτων. Τέλος, επισημαίνονται μερικά από τα βασικά προβλήματα στην αξιολόγηση όπως η αξιολόγηση του προγράμματος (π.χ. σπουδών), ή των προϊόντων αυτού, η αξιολόγηση των έμψυχων συντελεστών (καταρτιζόμενοι, εκπαιδευτές, διοικητικό προσωπικό κλπ.), η αξιολόγηση των άψυχων συντελεστών (δομές, υλικά και μέσα κλπ.).

Text (Education )
Text

τεχνική εκπαίδευση
εκπαίδευση ενηλίκων
αγορά της εργασίας
επιστημονική πραγματογνωμοσύνη
διαρκής εκπαίδευση
αξιολόγηση σχεδίου
επαγγελματική εκπαίδευση
πρόγραμμα διδασκαλίας
οργάνωση της εκπαίδευσης
επαγγελματικός προσανατολισμός
μέθοδος αξιολόγησης
υπηρεσία
αξιολόγηση του προσωπικού
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
πρόγραμμα δράσης


Ελληνική γλώσσα

2008





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.