Πρόκειται για έναν οδηγό για το ολοήμερο νηπιαγωγείο που επιχειρεί να προσφέρει στους/στις νηπιαγωγούς βασικές θεωρητικές αρχές και πρακτικές, που θα τους/τις διευκολύνουν στο καθημερινό εκπαιδευτικό τους έργο, στο πλαίσιο του σύγχρονου ολοήμερου νηπιαγωγείου. Εκπονήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος "Ολοήμερα Νηπιαγωγεία".
Χωρίζεται σε τρεις ενότητες.
Στην πρώτη ενότητα αναπτύσσεται ο θεσμός του ολοήμερου νηπιαγωγείου: τι είναι, ποιοι λόγοι το επέβαλαν, ποιος είναι ο σκοπός του, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, το θεσμικό πλαίσιο, η συνεργασία των δύο νηπιαγωγών κ.ά.
Στη δεύτερη ενότητα αναπτύσσεται το ζήτημα της συνεργασίας γονιών και εκπαιδευτικών στο ολοήμερο νηπιαγωγείο: ζητήματα και προκλήσεις, στρατηγικές επιτυχημένης επικοινωνίας και στήριξης της γονεϊκής συμμετοχής κ.ά.
Στην τρίτη ενότητα αναπτύσσεται το ζήτημα της μετάβασης των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο: βιβλιογραφική ανασκόπηση, κριτήρια για μια επιτυχημένη μετάβαση, βασικές αρχές ενός προγράμματος επιτυχημένης μετάβασης, σχεδιασμός προγράμματος μετάβασης και συνεργασίας μεταξύ νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου.