Διακρίσεις και εμπόδια για τα άτομα με αναπηρία στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διακρίσεις και εμπόδια για τα άτομα με αναπηρία στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση

Text

2014-10


Στόχο της συγκεκριμένης μελέτης, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Δράσης 3 με τίτλο «Διακρίσεις και εμπόδια για τα άτομα με αναπηρία στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταλυκειακή εκπαίδευση» αποτελεί ο εντοπισμός και η τεκμηρίωση των διακρίσεων που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού συστήματος, σε επίπεδο πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Η ανάδειξη των υφιστάμενων ανισοτήτων αποτέλεσε τη βάση για την υποβολή προτάσεων μέτρων πολιτικής απαραίτητων προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα «προβληματικά» σημεία και να εξαλειφθούν εμπόδια που οδηγούν σε διακρίσεις σε βάρος των ατόμων με αναπηρία, σε αποκλεισμό τους από το σύστημα εκπαίδευσης, που έχουν ως αποτέλεσμα τη διαρροή τους από το σχολικό περιβάλλον, αλλά και την χαμηλότερου επιπέδου εκπαίδευσή τους. Επιμέρους στόχοι της μελέτης είναι να ερευνηθεί και να αποτυπωθεί, ποσοτικά και ποιοτικά η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής. Να εντοπιστούν ζητήματα και λειτουργικά προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις υποδομές, το εκπαιδευτικό υλικό, την προσβασιμότητα. Ζητήματα που αφορούν τις εκπαιδευτικές δομές (συντονισμός δομών, διάγνωση, υποστήριξη, αξιολόγηση, πρώιμη παρέμβαση, ολοήμερο σχολείο, παράλληλη στήριξη), αλλά και τη στελέχωσή τους (εκπαιδευτικό προσωπικό και στελέχη ειδικής και γενικής εκπαίδευσης, υπηρεσιακή κατάσταση εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού προσωπικού, επιμόρφωση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, επιμόρφωση γονέων), καθώς και τη λειτουργία των διοικητικών δομών της εκπαίδευσης (διεύθυνση ειδικής αγωγής, περιφερειακές υπηρεσίες)


γενική εκπαίδευση
ειδική εκπαίδευση
δευτεροβάθμια εκπαίδευση
πρωτοβάθμια εκπαίδευση
πρόσβαση στην εκπαίδευση
άτομο με ειδικές ανάγκες

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.