Δίγλωσση εκπαίδευση και εκπαίδευση των Ρομ: απ’ την πλευρά των γονέων...: Μια έρευνα στο Δενδροπόταμο και στον Εύοσμο

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Δίγλωσση εκπαίδευση και εκπαίδευση των Ρομ: απ’ την πλευρά των γονέων...: Μια έρευνα στο Δενδροπόταμο και στον Εύοσμο

Μαραγκουδάκη, Ελένη

Πρόκειται για μια έρευνα πεδίου με αντικειμενικό στόχο να διαπιστωθεί ποιες είναι οι υποκειμενικές θέσεις και στάσεις των ενηλίκων Ρομ και Ρομισσών αναφορικά με την προοπτική υλοποίησης μιας δίγλωσσης εκπαίδευσης για τα παιδιά τους. Σε συνδυασμό μ’ αυτό, διερευνώνται και καταγράφονται οι λόγοι με τους οποίους στηρίζουν και αιτιολογούν τις απόψεις τους. Στη μελέτη αυτή παρουσιάζονται τα ευρήματα που προέκυψαν από τη σχετική έρευνα, σε περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, όπου είναι εγκατεστημένοι και συγκεκριμένα στις περιοχές Δενδροποτάμου και Ευόσμου. Γίνεται συνοπτική αναφορά ορισμένες βασικές παραμέτρους που συνδέονται με τη μητρική γλώσσα των Ρομ/ισσών, τη ρομανί, τις συνέπειες της διγλωσσίας τους στην πορεία τους στο σχολικό μηχανισμό καθώς και με τη μορφή που μπορεί να έχει μια δίγλωσση εκπαίδευση για τους/τις Ρομ/ισσες.

Text
Text (Study)

κοινωνικοοικονομικές συνθήκες
κοινωνική ενσωμάτωση
πολιτιστική κληρονομιά
ρατσισμός
κοινωνικοπολιτισμικές ομάδες
δημόσια εκπαίδευση
ξένη γλώσσα
κοινωνική ζωή
πολυγλωσσία
κοινωνική προσαρμογή
πολιτιστική ταυτότητα
εκπαιδευτική πολιτική
πολιτιστικός πλουραλισμός
πολιτιστική διαφορά
διγλωσσία
πρόγραμμα διδασκαλίας
πολιτιστική αφομοίωση
έθιμα και παραδόσεις
πρόσβαση στην εκπαίδευση
κοινωνικός αποκλεισμός
γλώσσα
μειονοτική γλώσσα
γλωσσική ομάδα
μητρική γλώσσα
αθίγγανος


Ελληνική γλώσσα

1998


GR




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.