The mind-wandering and its relationship with the development of cognitive control from adolescence to adulthood. Master Thesis Research

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το mind-wandering και η σχέση του με την ανάπτυξη του γνωστικού ελέγχου από την εφηβεία προς την ενηλικίωση. Master Thesis Research (EL)
The mind-wandering and its relationship with the development of cognitive control from adolescence to adulthood. Master Thesis Research (EN)

Δημητροπούλου, Ιάνθη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Το φαινόμενο του mind-wandering (περιπλάνηση του νου) φαίνεται να συνδέεται στενά με την ανάπτυξη του γνωστικού ελέγχου, παρ’ όλα αυτά το πώς αυτό μεταβάλλεται κατά την διάρκεια της εφηβικής ηλικίας προς την ενηλικίωση παραμένει άγνωστο.Η παρούσα έρευνα εστιάζει στις αναπτυξιακές αλλαγές του mind-wandering και συγκεκριμένα πως αυτό συνδέεται με την ανάπτυξη του γνωστικού ελέγχου. Στην έρευνα μελετήθηκε το mind-wandering κατά την διάρκεια ενός εύκολου έργου (choice reaction time) και ενός δύσκολου έργου (working memory). Στη συνέχεια εξετάστηκε η επίδραση του γνωστικού ελέγχου στη συχνότητα εμφάνισης του mind-wandering. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί εάν οι έφηβοι οδηγούνται συχνότερα σε σκέψεις μη συνδεόμενες με το τρέχον έργο - διάσπαση προσοχής από το τρέχον ερέθισμα είτε λόγω εσωτερικών σκέψεων είτε λόγω εξωτερικών ερεθισμάτων- σε σχέση με τους ενήλικες και εάν αυτή η συχνότητα διαφοροποιείται ανάλογα με τη δυσκολία του τρέχοντος έργου. Τέλος, διερευνήθηκε εάν η ωρίμανση και η λειτουργία του γνωστικού ελέγχου επηρεάζει την συγκέντρωση στο τρέχον έργο. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ατομικά self-reports και emotional Go/NoGo task.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες κάνουν περισσότερα λάθη και εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα mind-wandering κατά την διάρκεια του εύκολου έργου απ’ ότι κατά την διάρκεια του δύσκολου. Διαπιστώθηκε ότι οι έφηβοι συγκριτικά με τους ενήλικες οδηγούνται συχνότερα σε σκέψεις μη συνδεόμενες με το τρέχον έργο μόνο κατά την διάρκεια του εύκολου έργου. Αντιθέτως, στο δύσκολο έργο τα αποτελέσματα δεν διαφοροποιούνταν ανάλογα με την ηλικία. Τέλος, βρέθηκε ότι οι ατομικές διαφορές στο γνωστικό έλεγχο συνδέονται με την πιθανότητα τα υποκείμενα να οδηγηθούν σε συχνότερο mind-wandering. Όσο καλύτερος είναι ο γνωστικός έλεγχος τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες το μυαλό να «περιπλανιέται».Συμπερασματικά, απεδείχθη ότι η ηλικία δεν επηρεάζει τόσο τον γνωστικό έλεγχο, αντιθέτως η δυσκολία του τρέχοντος έργου παίζει σημαντικό ρόλο. Τέλος, το mind-wandering φαίνεται να προκύπτει εξαιτίας της αποτυχίας των εκτελεστικών λειτουργιών να διατηρήσουν την εσωτερική ροή σκέψεων και έτσι δημιουργούνται σκέψεις μη συνδεόμενες με το τρέχον έργο (executive failure hypothesis). (EL)
The phenomenon of mind-wandering seems to be closely related to the development of cognitive control, yet how it changes during adolescence towards adulthood remains unknown. This research focuses on the developmental changes of mind-wandering and in particular how it is linked to the development of cognitive control. The study looked at mind-wandering during a choice reaction time and a working memory. We then examined the effect of cognitive control on the incidence of mind-wandering. The purpose of the study was to find out whether adolescents are more often driven to thoughts unconnected with the current work - distraction from the current stimulus due to internal thoughts or external stimuli - in relation to adults, and if this frequency varies according to the difficulty Of the current project. Finally, it was investigated whether maturation and cognitive function affect the concentration in the current work. Individual self-reports and emotional Go / NoGo tasks were used to collect the data. The results of the survey showed that participants make more mistakes and display higher levels of mind-wandering during easy work than during the difficult one. It has been found that adolescents are more often driven to thoughts that are not related to the current work than adults during the easy task. On the contrary, in the difficult task the results did not vary according to age. Finally, it was found that individual differences in cognitive control are linked to the likelihood that subjects will be led to more frequent mind-wandering. The better the cognitive control, the fewer the chances of the mind "wandering". In conclusion, it turned out that age does not affect cognitive control, but the difficulty of the current project plays an important role. Finally, mind-wandering appears to be due to the failure of the executive functions to maintain the inner flow of thoughts and thus create non-executive hypothesis. (EN)


mind-wandering (EL)
μνήμη εργασίας (EL)
εφηβεία (EL)
γνωστικός έλεγχος (EL)
αναστολή απόκρισης (EL)
age-related differences (EN)
Working Memory (EN)
mind-wandering (EN)
task-unrelated thought (EN)
cognitive control (EN)
development (EN)
Choice Reaction Time (EN)
adolescence (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Greek

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 261-272 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 261-272 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ιάνθη Δημητροπούλου (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)