Φωνολογική επίγνωση και δυσλεξία: ορισμοί, συσχέτιση, παρέμβαση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Φωνολογική επίγνωση και δυσλεξία: ορισμοί, συσχέτιση, παρέμβαση (EL)
Phonological awareness and dyslexia: definitions, correlation, intervention (EN)

Ζαχάκου, Ζωή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-11-20


Γλώσσα…μία τόσο μικρή λέξη με τόσο μεγάλη σημασία. Χωρίς αυτήν οι άνθρωποι δε μπορούν να επικοινωνούν και να ικανοποιούν τις προσωπικές και κοινωνικές τους ανάγκες. Η κατάκτησή της, μοιάζει εύκολη και αυτονόητη, αποτελεί, ωστόσο, μια πολύπλοκη, και ίσως επίπονη, διαδικασία για πολλά παιδιά. Η μεγαλύτερη δυσκολία που παρατηρείται κατά την κατάκτησή της είναι τόσο η πρόσληψη όσο και η επεξεργασία της, και ειδικά η φωνολογική. Ένας νέος όρος που σχετίζεται άμεσα με αυτή τη δυσκολία είναι η δυσλεξία. Προκειμένου να γίνει κατανοητή η συσχέτιση αυτή στην παρούσα, αναπτύσσονται οι δύο ορισμοί, καθώς και το πώς μπορούν εκπαιδευτικοί και γονείς να παρέμβουν σε επίπεδο φωνολογικό, ώστε να βελτιώσουν τη γραφή και την αναγνωστική ικανότητα των παιδιών με δυσλεξία. Συμπερασματικά, η παρούσα μελέτη υπογραμμίζει τη σημασία της φωνολογικής επεξεργασίας στην ανάπτυξη και βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας αλλά και της ικανότητας στην γραφή των παιδιών με δυσλεξία. (EL)
Language ... such a small word of such importance. Without it, people can not communicate and meet their personal and social needs. Its conquest, seems easy and self-evident, but it is a complex, and perhaps painful, process for many children. The biggest difficulty in conquering it is both recruitment and processing, especially phonological. A new term that is directly related to this difficulty is dyslexia. In order to understand this correlation in the present, the two definitions are developed, as well as how teachers and parents can intervene at the phonological level in order to improve the writing and reading ability of children with dyslexia. In conclusion, this study emphasizes the importance of phonological treatment in the development and improvement of reading ability and ability to write children with dyslexia. (EN)


δυσλεξία (EL)
παρέμβαση (EL)
γλωσσολογία (EL)
φωνολογική επίγνωση (EL)
phonological awareness (EN)
linguistics (EN)
Dyslexia (EN)
intervention (EN)

Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

Research Center of Psychophysiology and Education (EL)


2529-1157
Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης; Τόμ. 2016 Αρ. 1: Πρακτικά 6ου Συνεδρίου; 307-320 (EL)
Panhellenic Conference of Educational Sciences; Vol. 2016 No. 1: 6th Conference Proceedings; 307-320 (EN)

Πνευματική ιδιοκτησία (c) 2017 Ζωή Ζαχάκου (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.