Learning Disabilities and Algebra. Universal Design of Instruction in Upper High School, Using Structured Worksheets

 
This item is provided by the institution :

Repository :
E-Locus Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2011 (EN)

Μαθησιακές δυσκολίες και άλγεβρα. Καθολικός σχεδιασμός της διδασκαλίας στο λύκειο, με χρήση δομημένων φύλλων εργασίας
Learning Disabilities and Algebra. Universal Design of Instruction in Upper High School, Using Structured Worksheets

Ευθυμίου, Μαρία Παναγιώτης

Πόταρη, Χ.
Αντωνιάδης, Ι.
Κουρουνιώτης Χρήστος

Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη της υπάρχουσας βιβλιογραφίας γύρω από τις Μαθησιακές Δυσκολίες και το συσχετισμό των χαρακτηριστικών της αντίστοιχης ομάδας μαθητών με τη διδασκαλία της Άλγεβρας. Παρουσιάζονται αρχικά οι κύριες προτεινόμενες μέθοδοι και διδακτικές τεχνικές αντιμετώπισης, η επιλογή των οποίων γίνεται με γνώμονα τη δυνατότητα εφαρμογής από εκπαιδευτικό γενικής αγωγής στη βαθμίδα του Λυκείου. Στη συνέχεια σχεδιάζεται η διδασκαλία ενός κεφαλαίου Άλγεβρας επιπέδου Λυκείου, με στόχο να ενσωματωθούν σε αυτήν κατά το δυνατόν περισσότερες από τις προτεινόμενες προσαρμογές. Υποτίθεται εξ αρχής ότι στην τάξη για την οποία σχεδιάζεται η διδασκαλία, υπάρχουν μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε συγκεκριμένες δεξιότητες, που οι έρευνες σχετίζουν με την μαθηματική επίδοση. Με αυτή την υπόθεση, επιλέγεται ο σχεδιασμός της διδασκαλίας να γίνει στα πλαίσια μιας πρωτοβάθμιας πρόληψης, η οποία επικεντρώνεται στον καθολικό σχεδιασμό της διδασκαλίας, απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, αλλά διαχειρίζεται αρχές που διέπουν τις ανάγκες του ειδικού μαθητικού πληθυσμού της τάξης. Πρακτικό παράγωγο της παρούσας μελέτης αποτελεί μια ολοκληρωμένη σειρά δομημένων φύλλων εργασίας, η μορφή των οποίων καθορίζεται από το είδος των δυσκολιών που εμφανίζουν κάποιοι από τους μαθητές. Καταδεικνύεται έτσι ο τρόπος, με τον οποίο η σύσταση της εκάστοτε τάξης, οι δυνατότητες αλλά και οι αδυναμίες των μαθητών που την αποτελούν, καθορίζουν και την προσέγγιση της διδασκαλίας. (EL)
The present work is a study of the existing literature about Learning Disabilities and the correlation of the respective group of students’ characteristics to the teaching of Algebra. Originally, are presented the main, proposed teaching methods and techniques, the choice of which is driven by the possibility of application at the upper high school level, by a general educator. Next, is designed the teaching of an upper high school Algebra chapter, with the purpose to integrate as many as possible of the proposed adjustments. It is assumed at the outset that the class, for which the specific teaching is designed, contains students with Learning Disabilities, who have difficulties in specific skills, which investigations relate to math performance. With this assumption, the design of instruction is selected to be based on the principles of a primary prevention, which focuses on universal design of instruction, open to all students, but which also manages the rules governing the needs of the special student population of the class. The practical product of the present study is a complete series of structured worksheets, the format of which is determined by the type of difficulties that face some of the students. It is thus demonstrated the way, that the composition of each class, the possibilities and weaknesses of students forming it, define the approach of teaching. (EN)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Learning Disabilities in Mathematics
First – degree prevention
Μαθησιακές Δυσκολίες
Μέθοδοι διδασκαλίας
Προσαρμογή διδασκαλίας
Λύκειο
Φύλλα εργασίας
Mathematics education
Upper high school
Teaching strategies
Διδακτική Μαθηματικών
Worksheets
Learning Disabilities
Πρωτοβάθμια πρόληψη
Algebra
Teaching methods
Τεχνικές διδασκαλίας
Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά
Teaching adjustments
Άλγεβρα


Greek

2011-07-15


Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Μαθηματικών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)