Εναλλακτική μορφή διδασκαλίας των συναρτήσεων στή Β΄γυμνασίου με χρήση νέων τεχνολογιών
Alternative year 8 instruction of the concept of function with the aid of an electronic environment
Χριστοφόρου, Δέσποινα
Κουρουνιώτης, Χρήστος
Η έρευνα για τη διδασκαλία και μάθηση μαθηματικών εννοιών έχει επανειλημμένα εντοπίσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην κατανόηση της έννοιας της συνάρτησης. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζουμε τη διδακτική παρέμβαση που πραγματοποιήσαμε σε μία τάξη Β΄ Γυμνασίου χρησιμοποιώντας περιβάλλον Δυναμικής Γεωμετρίας (EucliDraw) για τη διδασκαλία των συναρτήσεων. Η επίδραση της εφαρμογής στη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών αξιολογήθηκε με διαγώνισμα μαθηματικού περιεχομένου και ερωτηματολόγιο στάσεων και αντιλήψεων και έδειξε, συγκριτικά με την προηγούμενη εικόνα των μαθητών στα μαθηματικά: αύξηση της συμμετοχής στο μάθημα, διαμόρφωση θετικότερης στάσης των μαθητών και βελτίωση των μαθηματικών επιδόσεων. Ενδιαφέρον είναι ότι η παρέμβαση κατάφερε να εμπλέξει σε δραστηριότητες μαθητές που μέχρι τότε εκφράζονταν σαφώς αρνητικά και δε συμμετείχαν στο μάθημα.
(EL)
Research on teaching and learning mathematical concepts has repeatedly identified the difficulties faced by students in understanding the concept of a function. In this work we present the teaching intervention made in a second year class in a Greek High School, age 13-14, by using a Dynamic Geometry environment (EucliDraw) for teaching functions. The effect of the intervention on the learning of the students was assessed with a mathematical content test and a questionnaire on attitudes and perceptions and showed, compared with the previous image of the students in mathematics: Increasing participation in the classroom, building positive attitudes and improved student mathematics performance. It is interesting that the intervention achieved to involve in the activities students who hitherto expressed clearly negative attitude and did not participate in the lesson
(EN)