Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση : σχεδιασμός και ανάπτυξη πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο ΕξΑΕ για την ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε μαθητές του δημοτικού : εστίαση στην ενσυναίσθηση
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
E-learning polymorphic digital content for emotional intelligence and empathic development
Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση : σχεδιασμός και ανάπτυξη πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο ΕξΑΕ για την ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε μαθητές του δημοτικού : εστίαση στην ενσυναίσθηση
Παρόλο που στο παρελθόν η συναισθηματικότητα είχε παραγκωνιστεί από γνωστικούς
παράγοντες, αποτελεί πλέον ζωτικής σημασίας η ενσωμάτωση προγραμμάτων Κοινωνικής
και Συναισθηματικής Αγωγής (Κ.Σ.Α.) στο σχολείο. Επιπρόσθετα, η ένταξη των
Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση κερδίζει
ολοένα έδαφος και επιτρέπει την τεχνολογική υποστηριζόμενη μάθηση (e-learning). Η
αξιοποίηση Διαδικτυακού Περιβάλλοντος Μάθησης (Δ.Π.Μ.) και Ψηφιακού Υλικού
(Ψ.Υ.) που πληρεί παιδαγωγικά κριτήρια πολυμορφικής μάθησης δύναται να εστιάσει
στην εξατομικευμένη μάθηση, να αναπτύσσει συναισθηματικό και ψηφιακό γραμματισμό,
παράλληλα να υποστηρίξει την ανακαλυπτική και συνεργατική μάθηση και μεταγνώση.
Στην έρευνα αυτή έγινε βιβλιογραφική επισκόπηση των βασικών παιδαγωγικών αρχών
σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού για εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς και του
περιεχομένου υλοποίησης προγραμμάτων Κ.Σ.Α., ενώ παράλληλα ερευνήθηκαν
εφαρμογές σχολικήςκαι εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εστιάζουν στη Συναισθηματική
Νοημοσύνη (Σ.Ν.) και την ενσυναίσθηση. Ο συνδυασμός των δεδομένων της
βιβλιογραφικής επισκόπησης οδήγησε στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη πολυμορφικού
ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού με τίτλο «Με το Νου και την Καρδιά», το οποίο εστιάζει
στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 6 εθελοντές μαθητές Α’
τάξης Δημοτικού στα πλαίσια ευέλικτης συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με το μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης με βιωματικές
δραστηριότητες. Η πολύπλευρη αποτίμηση κρίνει την εκπαιδευτική παρέμβαση χρήσιμη
και ουσιαστική, καθώς επιτεύχθηκαν οι αρχικοί στόχοι και τα συμπεράσματα συνάδουν
με τη βιβλιογραφία. Προτείνονται ανάλογες εκπαιδευτικές και ερευνητικές παρεμβάσεις
σε μεγαλύτερο πλήθος μαθητών με συμμετοχή μαθητών από μικρή ηλικία με καθοδήγηση
ενήλικα, με απώτερο στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης που στοχεύει
στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών που θα μπορούν να
αναπτύσσουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και θα έχουν επιτυχία και ευτυχία στη ζωή
τους.
(EL)
Although in the past emotion has been overshadowed by cognitive factors, it is now vital
to integrate Social and Emotional Learning (SEL) programs into school. In addition, the
inclusion of Information and Communication Technologies (ICT) in education is gaining
ground and allows for technologically supported learning (e-Learning). Τhe use of an
online learning environment and digital material that fulfills pedagogical criteria for
polymorphic learning can focus on personalized learning, develop emotional and digital
skills and simultaneously supporting discovery and collaborative learning and
metacognition.
In this study, a bibliographic overview of the basic pedagogical principles of designing
educational material for distance learning and the content of the implementation of social
and emotional education programs was carried out, while at the same time there were
researched applications of school and distance education focusing on Emotional
Intelligence and Empathy. The combination of bibliographic review data led to the design
and development of polymorphic digital educational material titled "With the Mind and
Heart", which focuses on the development of empathy and was applied pilot to 6 volunteer
primary school pupils in flexible complementary school distance education, coupled with
the “Flipped Learning” or “Flipped Classroom. The multifaceted assessment judges
educational intervention to be useful and effective as the original objectives and
conclusions have been met in line with the literature. Progressive educational and research
interventions in a larger number of students and participation of pupils from an early age
with the guidance of a teacher or adult are proposed, with a view to upgrading the quality
of education for the all-round development of the personality of students who can develop
healthy interpersonal relationships and have success and happiness in their lives.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.