The creation of the polymorfic educational environment using the distance learning method based on the corresponding section of the "research and discover" course of 6th class : respiratory system

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Κρήτης   

Αποθετήριο :
E-Locus Ιδρυματικό Καταθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Δημιουργία πολυμορφικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με τη μέθοδο της ΕξΑΕ στη στην ενότητα φυσικής της Στ' τάξης : αναπνευστικό σύστημα
The creation of the polymorfic educational environment using the distance learning method based on the corresponding section of the "research and discover" course of 6th class : respiratory system

Νιανιούρης, Αντώνιος

Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Ζαράνης Νικόλαος
Κλεισαρχάκης Μιχαήλ

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2020-03-14


Η παρούσα ερευνητική εργασία αφορά τη δημιουργία και αποτίμηση του Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος (ΠΕΠ): «Αναπνευστικό σύστημα», βασιζόμενο στην αντίστοιχη ενότητα του μαθήματος «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» της Στ’ τάξης Δημοτικού σχολείου. Υλοποιήθηκε στηριζόμενο στις προδιαγραφές μεθοδολογίας υλικού ΕΞΑΕ και στις αρχές σχεδιασμού πολυμεσικών περιβαλλόντων. Σκοπός του είναι να λειτουργήσει ως εργαλείο για τον εκπαιδευτικό, βοηθώντας τον συμπληρωματικά στη διδασκαλία αυτής της ενότητας, αλλά και ως μέσο για τους μαθητές, διευκολύνοντάς τους κατά την επεξεργασία, κατανόηση και εμπέδωση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου στην πράξη. Αρχικά αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο πάνω στο οποίο στηρίχθηκε τόσο η δημιουργία του ΠΕΠ, όσο και η ερευνητική αποτίμησή του. Στη συνέχεια περιγράφονται τα δομικά μέρη του, καθώς και η μεθοδολογία και οι εφαρμογές ανάπτυξής του. Το «Αναπνευστικό σύστημα» διαρθρώνεται από τέσσερα μέρη: την Εισαγωγή, το κεφάλαιο της Αναπνοής, το κεφάλαιο της Αναπνοής και Υγείας και την Εμπέδωση. Οι 47 διαφάνειές του εμπεριέχουν ένα πλήθος ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, όπως: κείμενα, εικόνες, κινούμενες εικόνες, ήχους και διαδραστικά βίντεο. Δίνεται προτεραιότητα στην ενεργητική και συνεργατική μάθηση, αξιοποιώντας τα ενδιαφέροντα, τις ιδέες και τις εμπειρίες των μαθητών και προωθώντας τεχνικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας όπως: τον καταιγισμό ιδεών, την υποστηρικτική μάθηση, τη φθίνουσα καθοδήγηση, την εργασία σε ομάδες, τα σχέδια δράσης, τη συγγραφή άρθρου, τη δημιουργία αφίσας κ.α. Τι είναι αναπνοή; Πώς γίνεται η ανταλλαγή αερίων; Τι είναι το διάφραγμα; Γιατί πρέπει να εισπνέουμε από τη μύτη; Γιατί όταν τρώμε… δεν πρέπει να μιλάμε; Ποιες καθημερινές συνήθειες πρέπει να αποφεύγουμε ή να υιοθετούμε; Αυτά είναι κάποια από τα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει το ΠΕΠ στους μαθητές κατά την ανάπτυξή του. Η εργασία ολοκληρώνεται με την ερευνητική αποτίμηση του περιεχομένου του. Οι δέκα συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, αφού μελέτησαν το υλικό, κλήθηκαν μέσω ημιδομημένης συνέντευξης να το αξιολογήσουν. Προέκυψαν χρήσιμα ευρήματα και ουσιαστικά συμπεράσματα για την παρουσίαση – δομή του, τη μεθοδολογική του επάρκεια και την ευχρηστία του περιεχομένου του. Ακόμη, επισημάνθηκαν οι προϋποθέσεις αξιοποίησής του στη διδακτική πράξη, τα χαρακτηριστικά του που το ξεχώρισαν και προτάσεις - υποδείξεις για περαιτέρω βελτίωσή του. (EL)
The present research concerns the creation and evaluation of the Polymorfic Educational Environment (PEE): "Respiratory System", based on the corresponding section of the "Research and Discover" course of 6th Class of elementary school. It was implemented using the Distance Learning method and multimedia environment design principles. Its purpose is to act as a tool for the teacher, helping him additionally in teaching this unit and as a tool for students, facilitating them during processing, understanding and acquiring this particular subject in practice. At first the theoretical framework on which was based both the creation of the PEE and research valuation analyzed. Then the components are described, as well as the methodology and development of applications. The "Respiratory System" is structured in four parts: Introduction, Breathing Chapter, Breathing and Health Chapter, and Consolidation. Its 47 slides contain a plurality of digital multi-format data, such as text, images, animations, sounds and interactive videos. It gives priority to active and collaborative learning, utilizing students' interests, ideas and experiences and promoting differentiated teaching techniques such as: brainstorming, scaffolding learning, declining guidance, teamwork, projects, writing article, creating a poster etc. What is Breath? How gas is exchanged? What is the diaphragm? Why do we need to breathe through the nose? Why when we eat ... should not talk? What daily habits should we avoid or adopt? These are some of the questions that students have to answer during its performing. This project is completed with the evaluation research of its content. Then ten teachers, after studying the PEE, were invited to evaluate it through a semi-structured interview. Useful findings and main conclusions resulted about its presentation - structure, its methodological competence and the usability of content. Furthermore, the prerequisites for its use in the teaching practice has been identified, its distinctive features and suggestions for further improvement. (EN)


Πολυμορφικό εκπαιδευτικό περιβάλλον
Information and communication technologies
Distance learning
Τεχνολογίες της πληροφορικής και της επικοινωνίας
Polymorfic educational environment
Σχολική εξ απoστάσεως εκπαίδευση
Αναπνευστικό σύστημα
Respiratory system

Ελληνική γλώσσα





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.