Οι απόψεις των νηπιαγωγών για τη χρήση των ερωτήσεων κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας

This item is provided by the institution :
University of Crete   

Repository :
E-Locus Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι απόψεις των νηπιαγωγών για τη χρήση των ερωτήσεων κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας

Διαμαντάκη, Ευαγγελία

Τάφα Ευθυμία
Μανωλίτσης Γιώργος
Λιναρδάκης Μιχαήλ

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

2020-05-22


Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθούν: α) οι απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με τη χρήση ερωτήσεων χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη, β) η συχνότητα με την οποία θέτουν οι νηπιαγωγοί ερωτήσεις χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη, γ) η συσχέτιση μεταξύ των απόψεων των νηπιαγωγών σχετικά με τη χρήση των ερωτήσεων χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου και της συχνότητας με την οποία θέτουν τις αντίστοιχες ερωτήσεις κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη. Στη μελέτη συμμετείχαν 245 εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου, με ερωτήσεις σύμφωνα με την 5βαθμη κλίμακα Likert, οι οποίες αφορούσαν: α) σε δημογραφικά στοιχεία, όπως το φύλο, τα έτη διδακτικής εμπειρίας και το επίπεδο σπουδών των εκπαιδευτικών, β) στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας ως προς τις ερωτήσεις που θέτουν κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των αφηγηματικών κειμένων στη τάξη και συγκεκριμένα τις απόψεις των νηπιαγωγών για τις ερωτήσεις χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου και γ) στη συχνότητα με την οποία οι νηπιαγωγοί εφαρμόζουν ερωτήσεις χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ενός αφηγηματικού κειμένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί συμφωνούν περισσότερο με τις ερωτήσεις χαμηλού και υψηλού γνωστικού επιπέδου συγκριτικά με τις ερωτήσεις μεσαίου γνωστικού επιπέδου. Επίσης, οι νηπιαγωγοί υποβάλλουν συχνότερα ερωτήσεις χαμηλού και υψηλού γνωστικού επιπέδου, συγκριτικά με τις ερωτήσεις μεσαίου γνωστικού επιπέδου. Τέλος, παρατηρήθηκε απόκλιση ανάμεσα στις απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με τη χρήση ερωτήσεων χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη και τη συχνότητα με την οποία θέτουν τις αντίστοιχες ερωτήσεις, με το βαθμό συμφωνίας να είναι γενικά υψηλότερος από τη συχνότητα με την οποία εφαρμόζονται οι συγκεκριμένες ερωτήσεις. (EL)


Greek





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)