Social acceptance from peers in school class and indicators of health, physical competence, school adjustment and sitting habits in students of 6th grade in elementary schools of prefecture of Heraklion, Crete

 
This item is provided by the institution :

Repository :
E-Locus Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2006 (EN)

Κοινωνική αποδοχή από τους συνομήλικους στην σχολική τάξη και δείκτες υγείας, φυσικών ικανοτήτων, σχολικής προσαρμογής και καθιστικών συνηθειών στους μαθητές της ΣΤ τάξης του Ν. Ηρακλείου
Social acceptance from peers in school class and indicators of health, physical competence, school adjustment and sitting habits in students of 6th grade in elementary schools of prefecture of Heraklion, Crete

Batsos, Hristoforos
Μπάτσος, Χριστόφορος

Κογεβίνας, Μανόλης

Η κοινωνική υποστήριξη φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση και διατήρηση καλή υγείας και ευζωίας. Στους νέους, καίριας σημασίας στη διαμόρφωση αυτού του παράγοντα είναι η παρέα και υποστήριξη των συνομήλικων και ο χώρος κοινωνικής αναφοράς είναι το σχολικό περιβάλλον. Σκοπός της μελέτης ήταν η διερεύνηση της κοινωνικής θέσης των παιδιών της τελευταίας σχολικής τάξης με την χρήση δύο διαφορετικών κοινωνιομετρικών τεχνικών και η σχέση της με παράγοντες που θεωρήθηκε ότι επηρεάζουν την υγεία όπως η παχυσαρκία, οι φυσικές ικανότητες, οι καθιστικές συνήθειες, η σχολική προσαρμογή και το μορφωτικό-επαγγελματικό επίπεδο των γονέων. Δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 420 παιδιά , ηλικίας 11,8 ± 0,4 ετών, πού αποδέχτηκαν συμμετοχή από το σύνολο των 551 παιδιών που φοιτούσαν στην 6η τάξη των δημοτικών σχολείων Ν. Ηρακλείου και πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής στην έρευνα. (ποσοστό αποδοχής 76,2%). Από αυτά τα 263 (ποσοστό 62,6%), προέρχονται από αστικά σχολεία και τα 226 ήταν αγόρια (ποσοστό 54 %). Βρέθηκαν πολύ υψηλά ποσοστά υπέρβαρων και παχύσαρκων (ποσοστό 49,5%) και υψηλά ποσοστά υψηλών χρηστών στις καθιστικές συνήθειες (εξωσχολική εργασία καθημερινές 47,14%). Βρέθηκε ότι η κοινωνική απόρριψη σχετίζεται θετικά με την παχυσαρκία και αρνητικά με την σχολική προσαρμογή, τις φυσικές ικανότητες και το μορφωτικό – επαγγελματικό επίπεδο των γονέων. Η κοινωνική απομόνωση παρουσίασε παρόμοια αποτελέσματα σε μικρότερη ένταση και μικρότερη στατιστική σημαντικότητα. Βρέθηκε ισχυρή αρνητική συσχέτιση της απόρριψης με την σχολική επίδοση (-0,446, p<0,001 & -0.500, p<0,001) και θετική με την εκδήλωση παχυσαρκίας (OR 3,125 p=0.004, CI 95% 1,434-6,811 και OR 1,865, p=0.063, CI 95% 0,966 – 3,601). Ανάλογη ισχυρή αρνητική συσχέτιση βρέθηκε και για τις φυσικές ικανότητες. Η σημασία της κοινωνικής ενσωμάτωσης των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον θα πρέπει να είναι ένας από τους κύριους στόχους του εκπαιδευτικού συστήματος και θα πρέπει να δημιουργηθούν οι ανάλογες δομές που θα υποστηρίξουν αυτήν την προσπάθεια. (EL)
The social support appears to play decisive role in the configuration and maintenance of good health and well being. In young people, vital importance in the configuration of this factor is the company and support of peers and the main space of social reference for them is the school environment. Aim of study was the investigation of social status of children in the 6th grade of elementary school with the use of two different sociometric techniques and its relation with factors that were considered that they influence the health as the obesity, the physical competence, the sedentary habits, the school adaptation and the educative-professional level of parents. Sample of study constituted of 420 children, age 11,8 ± of 0,4 years, where they accepted attendance from the total of 551 children that studied in the 6th order of elementary schools from prefecture of Heraklion and filled the criteria of attendance in the research (rate of acceptance 76,2%). From these 263 (percentage 62,6%), emanate from urban schools and the 226 were boys (percentage 54 %). It was found very high percentages overweight and obese children (percentage 49,5%) and high percentages of high users in the sedentary habits (homework daily 47,14%). It was found that the social rejection is related positively with the obesity and negatively with the school adaptation, the physical competence and the educative - professional level of parents. The social isolation presented similar results in smaller intensity and smaller statistical importance. Was found powerful negative cross-correlation of reject with school record (-0,446, p<0,001 and -0.500, p<0,001) and positive with the event of obesity (OR 3,125 p=0.004, CI 95% 1,434-6,811 και OR 1,865, p=0.063, CI 95% 0,966 – 3,601). Proportional powerful negative cross-correlation was also found for the physical competence. The importance of social incorporation of children in the school environment should be one from the main objectives of educational system and it is crucial to create the proportional structures that will support this effort. (EN)

text
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Public Health
Child


Greek

2006-08-04


Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)