GENDER REASONS, SCHOOL MATHEMATICS AND SUBJECTIVITY: THE CASE OF FOTINI

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



ΕΜΦΥΛΟΙ ΛΟΓΟΙ, ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ (EL)
GENDER REASONS, SCHOOL MATHEMATICS AND SUBJECTIVITY: THE CASE OF FOTINI (EN)

Μπαλαμπανίδου (Zafira Balabanidou), Ζαφείρα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Μελέτες περιπτώσεων (EL)
Case study (EN)

2019-12-05


Η αλληλεπίδραση φύλου και μαθηματικών επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο κορίτσια και αγόρια συγκροτούν την υποκειμενικότητά τους και αποτελεί ένα θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη μαθηματική εκπαίδευση. Έτσι η παρούσα εργασία εστιάζει σε μια μελέτη περίπτωσης, της Φωτεινής, καθηγήτριας μαθηματικών στο δευτεροβάθμιο σχολείο, η οποία μέσα από την αφήγησή της εκφράζει τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της ως μαθήτρια και ως εργαζόμενη. Γίνεται προσπάθεια να κατανοηθεί πώς ο έμφυλος λόγος που αφορά στη σχέση γυναικών με τα Μαθηματικά επιδρά στο πώς η ίδια κατανοεί την ταυτότητά της, καθορίζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και δράσης της και την εγκλωβίζει στα δίπολα αρσενικό/ θηλυκό και ικανή/μη ικανή στα Μαθηματικά. (EL)
The interaction of gender and mathematics influences the way girls and boys construct their subjectivity and is a topic of particular interest in mathematics education. Thus, the present work focuses on a case study in which Fotini, a mathematics teacher in secondary education, expresses, through her narration, her feelings and experiences as a student and as a teacher. An attempt is made to understand how the gendered discourse which refers to the relation of women and mathematics influences the way she forms her identity, defines her decision-making and action process, and traps her in the bipolar male / female and proficient / not proficient in Mathematics. (EN)


ταυτότητες (EL)
Μαθηματικά (EL)
υποκειμενικότητα (EL)
λόγος (EL)
μεταδομισμός (EL)
φύλο (EL)
identities (EN)
subjectivity (EN)
gender (EN)
Mathematics (EN)
poststructuralism (EN)
discourse (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Greek

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)


1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 13 (2019): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 6 - 24 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 13 (2019): Research in Mathematics Educatiion; 6 - 24 (EN)

Copyright (c) 2019 Ζαφείρα Μπαλαμπανίδου (Zafira Balabanidou) (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)