Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΤΥΠΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΙΚΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΤΥΠΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΙΚΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ (EL)
THE DEVELOPMENT OF INFORMAL STATISTICAL THINKING IN YOUNG STUDENTS (EN)

Παπαριστοδήμου (Efi Paparistodimou), Έφη
Μελετίου - Μαυροθέρη, Μαρία

Το άρθρο εστιάζεται στην ανάπτυξη της άτυπης επαγωγικής συλλογιστικής (informal inferential reasoning) με τη χρήση του δυναμικού λογισμικού TinkerPlots®, το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για παιδιά δημοτικού και γυμνασίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η διδακτική της στατιστικής μπορεί να προάγει την ανάπτυξη της επαγωγικής σκέψης σε παιδιά μικρής ηλικίας, μέσα από άτυπες, βασισμένες σε δεδομένα προσεγγίσεις. Επίσης, υποδεικνύουν ότι η χρήση του δυναμικού λογισμικού στατιστικής έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τη διδακτική της στατιστικής μέσω του επαγωγικού στατιστικού συλλογισμού, ο οποίος είναι προσιτός στους νεαρούς μαθητές. (EL)
This paper focuses on developing students’ informal inference skills, reporting on how a group of third grade students formulated and evaluated data-based inferences using the dynamic statistics data-visualization environment Tinker Plots® (Konold & Miller, 2005), software specifi cally designed to meet the learning needs of students in the early grades. Children analyzed collected data using TinkerPlots® as an investigation tool, and made a presentation of their fi ndings to the whole school. Findings from the study support the view that statistics instruction can promote the development of learners’ inferential reasoning at an early age, through an informal, data-based approach. These also suggest that the use of dynamic statistics software has the potential to enhance statistics instruction by making inferential reasoning accessible to young learners. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Επαγωγικός Συλλογισμός (EL)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)
TinkerPlots (EL)
Στατιστική Σκέψη (EL)
Δυναμικό Λογισμικό (EL)
Statistics education research (EN)
Informal statistical inference (EN)
TinkerPlots® (EN)
MATHEMATICS EDUCATION (EN)

Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)
Greek Association of Researchers of Mathematics Education (EN)

Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

2017-07-24


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; No 8 (2015): ; 87 - 106 (EL)
Research in Mathematics Education; No 8 (2015): ; 87 - 106 (EN)

Copyright (c) 2017 ΕΦΗ ΠΑΠΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΜΕΛΕΤΙΟΥ- ΜΑΥΡΟΘΕΡΗ (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.