Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (EL)
THE REPRESENTATION OF NUMBER LINE IN OF MATHEMATICS IN PRIMARY EDUCATION (EN)

Σκουμπουρδή (Chrysanthi Skoumpurdi), Χρυσάνθη

Στην εργασία αυτή πραγματοποιείται καταγραφή των αναπαραστάσεων της αριθμογραμμής από τα σχολικά εγχειρίδια (βιβλίο μαθητή και τετράδια εργασιών) των μαθηματικών όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με σκοπό τη διερεύνηση ύπαρξης των επιπέδων του σχήματος της αναπτυξιακής έρευνας της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Ο ρόλος της αριθμογραμμής στον τρόπο παρουσίασης των μαθηματικών διαδικασιών και οι στρατηγικές υπολογισμού που αναδύονται από την εικόνα της αποτελούν επιμέρους στόχους.Από τα αποτελέσματα της διερεύνησης φάνηκε ότι ενώ παρουσιάζονται στα σχολικά εγχειρίδια διαφορετικές αναπαραστάσεις της αριθμογραμμής που επιτελούν ποικίλες λειτουργίες καθώς και πληθώρα στρατηγικών για διαφορετικές μαθηματικές διαδικασίες, αυτό δε γίνεται εξελικτικά σύμφωνα με τα επίπεδα που προτείνει το σχήμα της αναπτυξιακής έρευνας της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης. (EL)
It is well known that representations possess important role in the teaching and learning process allowing the construction of mathematical ideas. It is also known that school textbook constitutes the main and many times the exclusive aid of educational process. Thus, a recording of the number lines from the primary school mathematics textbooks has taken place in order to investigate if they function as emerged models like Realistic Mathematics Education sequences. An investigation of the different number lines' types, of the related mathematical concepts, as well as the strategies that appear to be elected each time from the number line ' picture constituted a secondary aim of this work.From the results of the investigation it appeared that although there are several number lines' types in the school text book which support different strategies for various mathematical concepts this does not take place in accordance to Realistic Mathematics Education sequences (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Διερευνητική (EL)
Εxploratory (EN)

λειτουργίες της αναπαράστασης της αριθμογραμμής (βασική (EL)
στρατηγικές (EL)
επίπεδα χρήσης της αριθμογραμμής (EL)
αναπαράσταση (EL)
αναφοράς (EL)
αριθμογραμμή (EL)
συνοδευτική) (EL)
σχολικό εγχειρίδιο μαθημα­ τικών (EL)
βοηθητική (EL)
functions of number line’s representation (basic (EN)
supportive (EN)
number line (EN)
textbook of mathematics (EN)
strategies (EN)
accompanying) (EN)
referential (EN)
use of number line (EN)
representation (EN)


Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

2018-10-08


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 3 (2008): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 67 - 87 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 3 (2008): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 67 - 87 (EN)

Copyright (c) 2018 Χρυσάνθη Σκουμπουρδή (Chrysanthi Skoumpurdi) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.