H ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

H ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ (EL)
MATHEMATICS EDUCATION AS A SCIENTIFIC DISCIPLINE: A EPISTEMOLOGICAL APPROACH (EN)

Στουραΐτης (Kostas Stouraitis), Κώστας

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, η Διδακτική των Μαθηματικών (ΔΜ) αναπτύσσεται και ωριμάζει ως ένα αυτόνομο επιστημονικό πεδίο του χώρου των ανθρωπιστικών επιστημών. Στην παρούσα μελέτη, επιχειρώντας μια ολιστική προσέγγιση αυτού του πεδίου, αναζητούμε τις απαντήσεις που υιοθετούνται από τους ερευνητές σχετικά με επιστημολογικά ερωτήματα που αποτελούν το υπόβαθρο της έρευνας: Ποια είναι η φύση της γνώσης που επιδιώκουμε και μπορούμε να έχουμε γύρω από τα φαινόμενα της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών; Πως αποκτάται έγκυρη γνώση; Ποιοι κανόνες και κριτήρια αξιολόγησης της έρευνας υιοθετούνται από την επιστημονική κοινότητα.; Οι επιστημολογικές παραδοχές που οδηγούν τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα αναζητούνται μέσα από τρία ερευνητικά παραδείγματα που εμφανίζονται στη ΔΜ: το θετικιστικό, το ερμηνευτικό και το κριτικό. Στη σημερινή φάση ανάπτυξης της ΔΜ φαίνεται να απορρίπτεται η αναζήτηση υπερβατικών αληθειών για το. φαινόμενα και η επιδίωξη μιας αμερόληπτης αντικειμενικότητας στην έρευνα. Υιοθετούνται οι ερμηνευ­ τικές προσεγγίσεις, γίνεται αποδεκτή η πολλαπλότητα των θεωριών και υιοθετούνται κανόνες και κριτήρια αξιολόγησης που βλέπουν την έρευνα ως πειστική επιχειρηματολογία. (EL)
During the recent decades, mathematics education (ME) is developing itself as a discipline of the field of the humanities. In this study, attempting a holistic approach of ME, we investigate researchers' positions concerning epistemological questions that frame research such as: What is the nature of knowledge that we seek and can develop about the phenomena of learning and teaching mathematics? How valid knowledge is acquired? What rules and evaluation criteria of research are adopted by the scientific community? The epistemological suppositions that direct the answers to these questions are examined through three research paradigms that have been central in ME: positivistic, interpretative and critical.In the current phase of growth of ME, the search of transcendental truths for the phenomena and the objective of detached objectivity in the research seem to be re­ jected. Interpretive approaches are adopted and the multiplicity of theories, some­ times incompatible, becomes acceptable. Rules and evaluation criteria are adopted that consider research as persuasive argumentation. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Θεωρητική προσέγγιση (EL)
Theoretical approach (EN)

επιστημολογία διδακτικής των Μαθηματικών (EL)
φύση μαθηματικής γνώσης (EL)
μάθηση μαθηματικής γνώσης (EL)
αξιολόγηση έρευνας στη διδακτική των Μαθηματικών (EL)
nature of mathematical knowledge (EN)
mathematical learning (EN)
epistemology of mathematics education (EN)
validation of research in mathematics education (EN)


Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Ελληνική γλώσσα

2018-10-08


Ένωση Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (EL)

1791-292X
2585-2272
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών; Αρ. 4 (2009): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 9 - 37 (EL)
Research in Mathematics Education; No. 4 (2009): ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; 9 - 37 (EN)

Copyright (c) 2018 Κώστας Στουραΐτης (Kostas Stouraitis) (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.