Οι πεποιθήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για τα πράσινα προϊόντα
Σύρρος, Δημήτριος
Σε μια περίοδο που η ανησυχία των καταναλωτών για το περιβάλλον αυξάνεται συνεχώς, ηπαρούσα εργασία έχει ως σκοπό να εντοπίσει τους προσδιοριστικούς παράγοντες που επηρεάζουντου καταναλωτές ώστε να επιλέξουν αγοράσουν ένα προϊόν που είναι φιλικό προς το περιβάλλονκαι το πώς η αλλαγή αυτής της αγοραστικής συμπεριφορά επηρεάζει το παραδοσιακό μάρκετινγκ.Η εμπειρική ανάλυση βασίστηκε σε δειγματοληπτική έρευνα που έλαβε χώρα την περίοδοΙούλιου- Σεπτέμβριου 2012. Το δείγμα αποτελούνταν από 406 άτομα. Για τη στατιστική ανάλυσηπραγματοποιήθηκε περιγραφική στατιστική και εκτιμήθηκαν υποδείγματα παλινδρομήσεων πουσχετίζονται με τα πράσινα προϊόντα καθώς και τη συμπεριφορά που εμφανίζουν οι καταναλωτέςπου επιλέγουν να αγοράσουν τέτοιου είδους προϊόντα.Από την εκτίμηση των παλινδρομήσεών και τη μελέτη της επίδρασης των στατιστικάσημαντικών μεταβλητών προέκυψε ότι κυρίως τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά επηρεάζουνστάσεις και τις αντιλήψεις των καταναλωτών σχετικά με τα πράσινα προϊόντα χωρίς όμως ναπαραλείπουμε τη σημαντικότητα των δημογραφικών και ψυχογραφικών χαρακτηριστικών πουδιαθέτει ένα καταναλωτής. Γι αυτό το λόγο και οι επιχειρήσεις σήμερα που εμπορεύονται πράσιναπροϊόντα υιοθετούν το πράσινο μάρκετινγκ το οποίο όλες ενέργειες έχουν σα κύριο συστατικό τηπροστασία του περιβάλλοντος.