Εκτίμηση επιδεκτικότητας σε κίνδυνο ασταθειών από γεωλογικούς-γεωμορφολογικούς παράγοντες του έργου παραχώρησης "Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Πάτρα" με έμφαση στις περιοχές Μαύρων Λιθαριών, Πλατάνου, και Παναγοπούλας

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)
Εκτίμηση επιδεκτικότητας σε κίνδυνο ασταθειών από γεωλογικούς-γεωμορφολογικούς παράγοντες του έργου παραχώρησης "Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Πάτρα" με έμφαση στις περιοχές Μαύρων Λιθαριών, Πλατάνου, και Παναγοπούλας

Ευαγγέλου, Στυλιανός Ν.

Στην παρούσα Διδακτορική Διατριβή αφού συγκεντρώθηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία (γεωλογικοί χάρτες, μετρήσεις monitoring, καταγραφή όλων των τεχνικών που βρίσκονταν πάνω στον άξονα της Νέας Εθνικής Οδού) κτλ.), εφαρμόστηκε η μέθοδος της Αναλυτικής Ιεράρχισης για την παραγωγή χαρτών επιδεκτικότητας σε κατολισθητικούς κινδύνους, λαμβάνοντας υπόψη 9 παράγοντες με σημαντικότερους τους: α) γεωλογία-λιθολογία, β)μορφολογική κλίση, και γ) βροχοπτώσεις. Στην περιοχή του Πλατάνου ενσωματώθηκε στον παράγοντα «παράγοντες ευστάθειας» και το υπόγειο νερό υπό προϋποθέσεις. Στη συνέχεια το μοντέλο αυτό επιβεβαιώθηκε με μετρήσεις monitoring που έγιναν κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας του Έργου. Η διέλευση του Αυτοκινητοδρόμου έγινε με διάνοιξη διδύμων σηράγγων στα δύσκολα σημεία των Μαύρων Λιθαριών, Πλατάνου και Παναγοπούλας.Η σύνταξη χαρτών επιδεκτικότητας σε κινδύνους γεωλογικούς - γεωμορφολογικούς κρίνεται απαραίτητη σε μεγάλα τεχνικά έργα πρωτίστως, αλλά και γενικά σε όλα τα γραμμικά έργα ή έργα που υποπτευόμαστε την ύπαρξη γεωλογικού – γεωμορφολογικού κινδύνου. Σήμερα η Νομοθεσία χρήζει βελτίωσης αλλά και συμπλήρωσης των μελετών σε επίπεδο προμελέτης, αναγνωριστικής μελέτης αλλά και τελικής μελέτης με χάρτες επιδεκτικότητας σε κινδύνους -ιδιαίτερα γεωλογικούς- με βαθμονόμηση σε συγκεκριμένες περιοχές εκτέλεσης μεγάλων έργων που παρουσιάζουν ή ενδέχεται να παρουσιάσουν προβλήματα. Η μετάβαση από απλούς χάρτες γεωκινδύνου σε χάρτες τέτοιου είδους, με χρήση της τεχνολογίας (υπολογιστικών προγραμμάτων) και τεκμηρίωση ποιας μεθοδολογίας θα πρέπει να ακολουθηθεί, κρίνεται απαραίτητη. Εκτιμήσεις που να στηρίζονται σε μετρήσεις (monitoring), αποτυπώσεως κλίμακας και ποσοτικών δεδομένων μετά από έρευνα, θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στην επιλογή της βέλτιστης λύσης – χάραξης. Πρόκειται για ένα εργαλείο που συμβάλει στην σωστή λήψη της απόφασης, μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό από επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων που εμπλέκονται στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση ενός έργου.Η αποτύπωση, ο εντοπισμός των προβληματικών περιοχών διέλευσης του Έργου με σήραγγες, στα δύσκολα σημεία από γεωλογικής – γεωμορφολογικής άποψης, των Μαύρων Λιθαριών, του Πλατάνου και της Παναγοπούλας, η δημιουργία ενός μοντέλου επιδεκτικότητας βασιζόμενου στην Αναλυτική Ιεράρχιση και η επιβεβαίωσή του με επί τόπου μετρήσεις monitoring, αποτελούν την πρωτοτυπία και τη συμβολή της παρούσας Διδακτορικής Διατριβής στην επιστήμη.

thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

Μ. Λιθάρια
επιδεκτικότητα σε κίνδυνο
Παναγοπούλα
Γεωμορφολογία - Ελλάδα
Πλάτανος
Γεωλογία - Ελλάδα
αναλυτική ιεραρχική μέθοδος

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2018-04-20


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.