Ελαιόλαδο και καταναλωτής

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο   

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ελαιόλαδο και καταναλωτής

Μπασδέκη, Μαρία, Χριστόφορος

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2020-09-02


Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη των χαρακτηριστικών καιτων παραγόντων που επηρεάζουν τους καταναλωτές κατά την αγορά ελαιολάδου,καθώς και την καταγραφή των απόψεών τους αναφορικά με το ελαιόλαδο. Για τηνεκπλήρωση του σκοπού αυτού έλαβε χώρα ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούςβιβλιογραφίας και επιστημονικής αρθρογραφίας και πραγματοποιήθηκε εμπειρικήέρευνα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 201 καταναλωτών. Ηανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση στατιστικού πακέτου (Stata14.2). Η καταναλωτική συμπεριφορά καθορίζεται από μια σειρά παραγόντων, οι οποίοισυμβάλλουν στην διαμόρφωση της αγοραστικής απόφασης των καταναλωτών. Με βάσητα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν από τους πίνακες συχνοτήτων και τουςπίνακες διπλής εισόδου, οι ερωτώμενοι κατανάλωναν καθημερινά ελαιόλαδο και σεμεγάλη ποσότητα. Η συμφωνία των ερωτηθέντων ήταν απόλυτη με τη σημασία και ταοφέλη της συχνής κατανάλωσης ελαιολάδου για την υγεία τους και με τη δυνατότηταχρήσης ελαιολάδου εκτός φαγητού. Τέλος, με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαναπό την ανάλυση συστάδων, οι ερωτηθέντες διακρίθηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογαμε τις απόψεις τους για το ελαιόλαδο. Η πρώτη ομάδα αφορά αυτούς που συμφώνησανότι το ελαιόλαδο είναι απαραίτητο συστατικό για την προετοιμασία του φαγητού τους,είναι μέρος της κουλτούρα τους, και ότι είναι ωφέλιμο για την υγεία τους. Στη δεύτερηομάδα ανήκαν οι ερωτηθέντες που θεωρούσαν ότι το ελαιόλαδο είναι προϊόν ωφέλιμογια την ανθρώπινη υγεία και μπορούν να το βρίσκουν σε διάφορους τόπους προμήθειας.Η τρίτη ομάδα αποτελούνταν από άτομα όπου ήταν ουδέτεροι σχετικά με τις γνώσειςκαι τις πληροφορίες που είχαν για τα χαρακτηριστικά του ελαιολάδου, ενώ τα άτομα τηςτέταρτης ομάδας διαφώνησαν όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του ελαιολάδου στηνανθρώπινη υγεία.

Οικονομία

ελαιόλαδο
προσδιοριστικοί παράγοντες
Καταναλωτική συμπεριφορά - Ελλάδα
καταναλωτής

Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.