Ελαιόλαδο και καταναλωτής

This item is provided by the institution :
Harokopio University   

Repository :
Library and Information Center ESTIA   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ελαιόλαδο και καταναλωτής

Μπασδέκη, Μαρία, Χριστόφορος

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2020-09-02


Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη των χαρακτηριστικών καιτων παραγόντων που επηρεάζουν τους καταναλωτές κατά την αγορά ελαιολάδου,καθώς και την καταγραφή των απόψεών τους αναφορικά με το ελαιόλαδο. Για τηνεκπλήρωση του σκοπού αυτού έλαβε χώρα ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούςβιβλιογραφίας και επιστημονικής αρθρογραφίας και πραγματοποιήθηκε εμπειρικήέρευνα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε δείγμα 201 καταναλωτών. Ηανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση στατιστικού πακέτου (Stata14.2). Η καταναλωτική συμπεριφορά καθορίζεται από μια σειρά παραγόντων, οι οποίοισυμβάλλουν στην διαμόρφωση της αγοραστικής απόφασης των καταναλωτών. Με βάσητα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν από τους πίνακες συχνοτήτων και τουςπίνακες διπλής εισόδου, οι ερωτώμενοι κατανάλωναν καθημερινά ελαιόλαδο και σεμεγάλη ποσότητα. Η συμφωνία των ερωτηθέντων ήταν απόλυτη με τη σημασία και ταοφέλη της συχνής κατανάλωσης ελαιολάδου για την υγεία τους και με τη δυνατότηταχρήσης ελαιολάδου εκτός φαγητού. Τέλος, με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαναπό την ανάλυση συστάδων, οι ερωτηθέντες διακρίθηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογαμε τις απόψεις τους για το ελαιόλαδο. Η πρώτη ομάδα αφορά αυτούς που συμφώνησανότι το ελαιόλαδο είναι απαραίτητο συστατικό για την προετοιμασία του φαγητού τους,είναι μέρος της κουλτούρα τους, και ότι είναι ωφέλιμο για την υγεία τους. Στη δεύτερηομάδα ανήκαν οι ερωτηθέντες που θεωρούσαν ότι το ελαιόλαδο είναι προϊόν ωφέλιμογια την ανθρώπινη υγεία και μπορούν να το βρίσκουν σε διάφορους τόπους προμήθειας.Η τρίτη ομάδα αποτελούνταν από άτομα όπου ήταν ουδέτεροι σχετικά με τις γνώσειςκαι τις πληροφορίες που είχαν για τα χαρακτηριστικά του ελαιολάδου, ενώ τα άτομα τηςτέταρτης ομάδας διαφώνησαν όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του ελαιολάδου στηνανθρώπινη υγεία.

Οικονομία

ελαιόλαδο
προσδιοριστικοί παράγοντες
Καταναλωτική συμπεριφορά - Ελλάδα
καταναλωτής

Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)