Οι πολιτιστικές δραστηριότητες σε σχολικές μονάδες και η απήχησή τους στους εκπαιδευτικούς: η περίπτωση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο   

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι πολιτιστικές δραστηριότητες σε σχολικές μονάδες και η απήχησή τους στους εκπαιδευτικούς: η περίπτωση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας.

Μάνη, Όλγα, Χρήστος

postgraduate_thesis
Μεταπτυχιακή Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021-03-23


Βασικός σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν η διερεύνηση της απήχησης των ΠρογραμμάτωνΠολιτιστικών Θεμάτων (ΠΠΘ) που υλοποιούνται από τους/τις εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςπου εργάζονται σε σχολικές μονάδες της Γ΄ Αθήνας.Επιμέρους στόχοι της έρευνας ήταν να διερευνηθούντα χαρακτηριστικά των ΠΠΘ, η συνεργασία και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών, οι παράγοντες που διευκολύνουν την υλοποίηση, ο ρόλος του/της Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων και της διεύθυνσης του σχολείου καθώς και τα οφέλη των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων από την ανάπτυξη αυτών των προγραμμάτων.Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας υιοθετήθηκε πολυμεθοδική μεθοδολογική προσέγγιση. Ως ερευνητικά εργαλεία αξιοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικώνκαι οι συνεντεύξεις για τη διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών/τριών των σχολικών μονάδων στις οποίες υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί καθώς και του/της Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η απήχηση των ΠΠΘ στους/τις εκπαιδευτικούς φαίνεται ότι είναι μεγάλη, η θεματολογία τους ποικίλλει και περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων με ιδιαίτερη έμφαση στο θέατρο, την πολιτιστική κληρονομιά, την ιστορία και τη μυθολογία και τα κοινωνικά θέματα. Τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέγεται το θεματικό περιεχόμενο τους είναι τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών, οι γνώσεις του εκπαιδευτικού για το θέμα και η επικαιρότητά του.Η χρονική διάρκεια τους διαρκεί συνήθως ολόκληρο το σχολικό έτος και οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν αφορούν κατά κύριο λόγο την παρουσίαση υλικού από μαθητές/τριες και την εργασία σε ομάδες.Οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται σε μεγάλο βαθμό μεταξύ τους για την υλοποίηση των ΠΠΘ, αλλά δεν ικανοποιημένοι από την επιμόρφωση. Οι σημαντικότεροι παράγοντες πουθεωρούνται ότι διευκολύνουν την υλοποίηση των ΠΠΘ είναι η διασφάλιση μέσων και πόρων, η υποστήριξη από τη διεύθυνση του σχολείου και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα οφέλη των μαθητών/τριών από την υλοποίηση των ΠΠΘ αφορούν κατά κύριο λόγο την έκφραση της δημιουργικότητάς τους, την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ τους. Για τους/τις εκπαιδευτικούς τα σημαντικότερα οφέλη είναι η βελτίωση των σχέσεων με τους/τις μαθητές/τριες και η αξιοποίηση καινοτομικών μεθόδων. Λέξεις κλειδιά:Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων, εκπαιδευτικοί, διευθυντές/τριες, Υπεύθυνος/-η Πολιτιστικών Θεμάτων, πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί

Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.