Πρόγραμμα Erasmus: Κίνητρα και Εμπόδια συμμετοχής των φοιτητών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο   

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πρόγραμμα Erasmus: Κίνητρα και Εμπόδια συμμετοχής των φοιτητών

Τσιατά, Γεσθημανή, Δημήτριος

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2021-03-29


Το Erasmus είναι ένα από τα σημαντικότερα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που παρέχει την δυνατότητα σε πολλούς φοιτητές κάθε χρόνο να σπουδάσουν στο εξωτερικό. Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής μελέτης είναι να διερευνηθούν τα κίνητρα των φοιτητών που επιθυμούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα καθώς και τα εμπόδια που τους αποτρέπουν.Οι φοιτητές υποστηρίζουν ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες της συμμετοχής τους είναι η προσωπική ανάπτυξη, η βελτίωση των γλωσσικών δεξιοτήτων, η ενίσχυση των επαγγελματικών προοπτικών,η επαφή με ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα και η υποστήριξη από το πανεπιστήμιο.Υπάρχουν όμως και αποτρεπτικοί παράγοντες συμμετοχής όπως το οικονομικό κόστος, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, η απομάκρυνση από το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον, η έλλειψη γλωσσικών δεξιοτήτων και η επιβράδυνση της ολοκλήρωσης σπουδών.Η έρευνα διεξήχθη με την χρήση ερωτηματολογίου ως ερευνητικό εργαλείο και συμμετείχαν 140 φοιτητές.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι φοιτητές κινητοποιούνται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus δίνοντας έμφαση στις κοινωνικές, προσωπικές, γλωσσικές, ακαδημαϊκές και επαγγελματικές ανταμοιβές.Τέλος, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα εμπόδια που συναντούν ώστε να συμμετέχουν στον πρόγραμμα Erasmus είναι κυρίως οικονομικά, επαγγελματικά, γλωσσικά και προσωπικά.

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση
κίνητρα
Ανώτατη
εμπόδια
έρευνα
πρόγραμμα Ερασμος
συμμετοχή

Τμήμα Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.