Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Πολιτισμός – Διοίκηση και Διαχείριση Σχολικών Μονάδων» του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει ως σκοπό να διερευνήσει τις αντιλήψεις των στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Διευθυντών και Υποδιευθυντών) σχετικά με την έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης στην εκπαίδευση, καθώς και τις πρακτικές τους με στόχο τη διασφάλιση αυτής στο σχολείο. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται μία προσπάθεια διερεύνησης της ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας σχετικά με το ζήτημα της ηγεσίας για κοινωνική δικαιοσύνη. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται οι έννοιες της διοίκησης και της ηγεσίας, καθώς και βασικές προσεγγίσεις ηγεσίας. Παρουσιάζονται, επίσης, τα μοντέλα ηγεσίας στον χώρο της εκπαίδευσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια αποσαφήνισης της έννοιας της κοινωνικής δικαιοσύνης, καθώς και διερεύνηση του πως αυτή συνδέεται με την εκπαίδευση και την σχολική ηγεσία. Παρουσιάζονται, επιπλέον, διοικητικές και εκπαιδευτικές πρακτικές που προτείνονται από τη βιβλιογραφία και αποσκοπούν στην εξασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης στα σχολεία. Το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο του πρώτου μέρους αφορά το προσφυγικό φαινόμενο και την εκπαίδευση μαθητών με προσφυγικό-μεταναστευτικό υπόβαθρο, μιας και τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά σχολεία δέχονται μαθητές με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο από αυτό της πλειοψηφίας των μαθητών τους και κατά συνέπεια δημιουργούνται νέες συνθήκες και ενδεχομένως και ανισότητες, τις οποίες τα στελέχη εκπαίδευσης οφείλουν να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν εγκαίρως, ώστε να δώσουν σε όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως τη δυνατότητα να εξελιχθούν.Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται αναλυτικά η ποσοτική έρευνα η οποία διεξήχθη με την συμμετοχή 134 στελεχών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από σχολεία της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών, στην προσπάθεια διερεύνησης των αντιλήψεων τους σχετικά με την έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης στην εκπαίδευση, καθώς και τις πρακτικές τους με στόχο τη διασφάλιση αυτής στο σχολείο.