Η γεωγραφία των τροχαίων ατυχημάτων

 
This item is provided by the institution :
Harokopio University
Repository :
Library & Information Center ESTIA
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2013 (EN)
Η γεωγραφία των τροχαίων ατυχημάτων

Πρωτόγερος, Μιχάλης

Σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι να ενημερώσει το ευρύ κοινό και να εφοδιάσει τους ασκούντες κοινωνική και αναπτυξιακή πολιτική, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο με πληροφορίες και χρήσιμα συμπεράσματα για τα τροχαία ατυχήματα. Αφορμή για αυτήν την έρευνα αποτέλεσαν δύο βασικές διαπιστώσεις. Η πρώτη αφορά την απουσία εμπειρικών μελετών που προσεγγίζουν τo παρόν πρόβλημα. Η δεύτερη εστιάζει στην σημασία που δίνει η διεθνής βιβλιογραφία σχετικά με το πρόβλημα της απώλειας της ανθρώπινης ζωής από τα τροχαία ατυχήματα. Η μεθοδολογική προσέγγιση που ακολουθήθηκε βασίστηκε στην εξέταση των δημόσιων ανοικτών δεδομένων της Ελληνικής Αστυνομίας με μεθόδους χωρικής ανάλυσης. Καταρτίστηκε μία σειρά από δείκτες με στόχο να αποτυπωθούν οι γεωγραφικές διαφοροποιήσεις των τροχαίων ατυχημάτων ανά καλλικρατικό δήμο. Τα ευρήματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Κάποια από αυτά επιβεβαιώνουν παλαιότερες έρευνες και κάποια άλλα δίνουν την νέα διάσταση στην μελέτη των ζητημάτων αυτών. Οι δήμοι Σίφνου, Αμφίκλειας και Πρεσπών είναι οι δήμοι που συγκεντρώνουν υψηλές τιμές θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Αντίθετα οι δήμοι Νέας Σμύρνης, Ηλιούπολης, Νεάπολης – Συκεών και Καλαμαριάς εμφανίζουν χαμηλές τιμές.

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

Spatial analysis (Statistics)
Τροχαία ατυχήματα
Χωρική ανάλυση (Στατιστική)
Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών
Traffic accidents
Geographic information systems

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (EL)
Harokopio University (EN)

2013-07-17


Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)