Στάσεις και αντιλήψεις μαθητών Γυμνασίου για το ρόλο των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία: μια μελέτη περίπτωσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο   

Αποθετήριο :
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης ΕΣΤΙΑ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στάσεις και αντιλήψεις μαθητών Γυμνασίου για το ρόλο των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία: μια μελέτη περίπτωσης

Τζανάκου, Ελένη

graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2013-03-15


Στην παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνώνται οι στάσεις και οι αντιλήψεις μαθητών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία καθώς επίσης, και πως αυτές διαφοροποιούνται πριν και μετά τη χρήση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο μάθημα της γεωγραφίας αλλά και βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών των μαθητών (φύλο, γνώσεις, εμπειρία, κ.λπ.). Πρόκειται για μια μελέτη περίπτωσης, στην οποία συμμετείχαν μαθητές από την Ελληνογαλλική Σχολή της Αγίας Παρασκευής και του 7ου Γυμνάσιου του Ιλίου κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012. Η έρευνα διεξήχθη το Μάιο του 2012 και κατά την πραγματοποίησή της χρησιμοποιήθηκαν δύο γραπτά ανώνυμα ερωτηματολόγια, τα οποία μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας στους μαθητές πριν και μετά την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο περιελάμβανε τη χρήση του διαδικτυακού εργαλείου ArcGIS Explorer και των εκπαιδευτικών ασκήσεων που κατασκευάστηκαν και παρουσιάστηκαν με τη βοήθεια των εργαλείων MOs Solo και Moodle. Τα σημαντικότερα συμπεράσματα που προέκυψαν έπειτα από την επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, είναι τα εξής: Παρατηρήθηκε πως τα αγόρια χαρακτηρίζονται από μια θετικότερη στάση σε ότι αφορά τη χρήση του Η/Υ και την είσοδο των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία σε σχέση με τα κορίτσια. Επιπροσθέτως, προέκυψε ότι οι μαθητές, που είχαν κατανοήσει καλύτερα το μάθημα της Γεωγραφίας, εξέφρασαν την επιθυμία για συγκέντρωση ηλεκτρονικού υλικού για όλα τα μαθήματα με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Παράλληλα, εκφράστηκε και η επιθυμία από τους μαθητές για αλλαγή στον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων με την ένταξη και τη χρήση του Η/Υ σε αυτά καθώς, επίσης, έγινε αντιληπτή η επιθυμία των μαθητών για εκσυγχρονισμό του σχολείου μέσω της εισαγωγής των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία.


Γεωγραφία - Μελέτη και διδασκαλία (Μέση)
Πληροφόρηση - Τεχνολογία
Geography - Study and teaching (Secondary)
Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση
Internet in education
Διδασκαλία - Μεθοδολογία
Educational technology
Information technology
Teaching - Methodology
Εκπαιδευτική τεχνολογία

Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής

Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.