Urban geology: educational proposal for Geoscience. a case study from the inner city of Athens, Greece.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2020 (EL)

Urban geology: educational proposal for Geoscience. a case study from the inner city of Athens, Greece. (EN)

Kontokostas, George
Antonarakou, Asimina
Fountopoulou, Marisa
Drinia, Hara
Lozios, Stelios

The limited exploitation and low understanding of geological notions, in modern education in physical sciences, motivated the planning of research procedures about the understanding of rock formations, of recognizing rocks, of informing about geological and hydrographic potential, for students of secondary school of Attica, using techniques entailed in the scientific/educational methodology by inquiry, suggesting educational walking paths through the historical center of Athens. Selected places of the walk trail served our educational aims. Via the educational intervention, students improved their understanding of geological notions, their creativity, their cooperation and their critical thinking. The educational walk trail motivated the students’ interest in the science of geology. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

geological walk trail (EN)
secondary school (EN)
geological notions (EN)
urban geology (EN)
geology teaching (EN)


Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας

Αγγλική γλώσσα

2020-04-20


Geological Society of Greece (EN)

0438-9557
2529-1718
Δελτίο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρείας; Τόμ. 56 Αρ. 1 (2020); 133-146 (EL)
Bulletin of the Geological Society of Greece; Vol. 56 No. 1 (2020); 133-146 (EN)

Copyright (c) 2020 George Kontokostas, Asimina Antonarakou, Marisa Fountopoulou, Hara Drinia, Stelios Lozios (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.