Αξιολόγηση του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β' Δημοτικού από εκπαιδευτικούς της Λέσβου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β' Δημοτικού από εκπαιδευτικούς της Λέσβου

Μανωλάκου, Μαρία

Σκαναβή, Κωνσταντίνα

bachelorThesis

2014
2015-11-17T10:38:08Z


Η έννοια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1948 σε Παγκόσμια διάσκεψη για την προστασία της φύσης στο Παρίσι. Έπειτα ακολούθησαν διασκέψεις σε παγκόσμιο επίπεδο, για την αειφόρο ανάπτυξη και τους τρόπους επίτευξής της. Έτσι κρίθηκε αναγκαίο να στραφούμε στην αιτία των περιβαλλοντικών προβλημάτων, τον άνθρωπο. Έγινε αντιληπτή η ανάγκη για Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, και η ένταξη της στην τυπική εκπαίδευση και μάλιστα στην πρωτοβάθμια. Γιατί τα παιδιά επηρεάζονται και ευαισθητοποιούνται περισσότερο στο σχολείο, το οποίο συμπληρώνει τον ηθικοποιητικό ρόλο της οικογένειας και έχει τη δύναμη να οργανώσει δυναμικό περιβάλλον μάθησης αναλαμβάνοντας δράσεις.Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι η αλλαγή στη συμπεριφορά του ατόμου για το περιβάλλον. Βέβαια, η μάθηση δεν ολοκληρώνεται μόνο μέσα από την υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλά είναι μια συνεχής διεργασία που συντελείται δια βίου και χρησιμοποιεί διάφορους τρόπους και μέσα. Έτσι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση εντάχθηκε στην επίσημη και υποχρεωτική - τυπική εκπαίδευση από την πρωτοβάθμια ως το Πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο αυτό, εκπαιδευτικά προγράμματα όλων των βαθμίδων από διάφορα Ιδρύματα στοχεύουν στην καλλιέργεια περιβαλλοντικών εννοιών, δεξιοτήτων, στάσεων και περιβαλλοντικού ήθους χωρίς να εξελίσσονται απαραίτητα μέσω της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ως αποτέλεσμα απορρέει η ανάπτυξη της Μη Τυπικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που πραγματοποιείται δια βίου. Βέβαια οι άνθρωποι σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, μαθαίνουν και αποκτούν στάσεις, αξίες, ικανότητες – δεξιότητες και γνώσεις για το Περιβάλλον, από την καθημερινή εμπειρία και τις επιδράσεις που δέχονται από το περιβάλλον τους χωρίς αυτές να πιστοποιούνται επίσημα αφού καλλιεργούνται μέσω της λεγόμενης Άτυπης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.Όσον αφορά την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση που προάγεται από το υποχρεωτικό εκπαιδευτικό σύστημα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ορίζει αναλυτικά το Περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών και η νομοθεσία ορίζει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την πραγματοποίηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Προκειμένου να αξιολογηθεί το ποσοστό της επίτευξης των στόχων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που επιτυγχάνονται με τη βοήθεια του εγχειριδίου της β’ Δημοτικού, δημιουργήσαμε ερωτηματολόγιο που αφορά όλες τις ενότητές του και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς.Ύστερα από επεξεργασία των αποτελεσμάτων διαπιστώσαμε ότι επιτυγχάνονται οι στόχοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε υψηλό ποσοστό, σχετικά με την οικοδόμηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη διαμόρφωση κώδικα αξιών, στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών απέναντι στον εαυτό τους, την ομάδα, την κοινωνία και το περιβάλλον.


Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Τυπική εκπαίδευση
Άτυπη εκπαίδευση
Teachers
Environmental education
Textbooks

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Περιβάλλοντος. Τμήμα Περιβάλλοντος.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.