Η κοινωνία των πληροφοριών και το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα και την Ευρώπη

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η κοινωνία των πληροφοριών και το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα και την Ευρώπη

Πασχαλίδου, Μαρία - Αθανάσιος

Γκαντζιάς, Γεώργιος

bachelorThesis

2005
2015-11-17T10:39:10Z


Ο κόσμος στον οποίο ζούμε, περιλαμβάνει πληροφορίες, εμπειρία και γνώση, χιλιάδων ετών. Στοιχεία που δρομολόγησαν την εξέλιξη της ιστορίας. Δημιούργησαν, κατέστρεψαν και άλλαξαν πολλές φορές την πορεία της ανθρώπινης κοινωνίας. Στον 21ον αιώνα βιώνουμε μια καθοριστική, διαδικασία μετάλλαξης η οποία οφείλεται στην διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι πληροφορίες αποκτούν μια νέα μορφή, την ψηφιακή και η επιστημονική γνώση αναπτύσσεται δυναμικά στο κυβερνοχώρο. Και γι΄ αυτήν την αλλαγή, λοιπόν, ευθύνονται τα επιτεύγματα του ανθρώπινου μυαλού που συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας. Οι τεχνολογίες, τα νέα τηλεπικοινωνιακά συστήματα και η εξάπλωση του διαδικτύου, μας εισάγουν σε μια νέα κοινωνία, την κοινωνία της πληροφορίας. Όπου διαμορφώνονται με διαφορετικό τρόπο τα δικαιώματα και υποχρεώσεις για τους χρήστες/ πολίτες των διαδικτυακών υπηρεσιών. Οι ψηφιακές πληροφορίες με την βοήθεια του παγκόσμιου δικτύου υπολογιστών, διεισδύουν πλέον στους σημαντικότερους παραδοσιακούς τομείς του εμπορίου του κοινωνικού ιστού μας. Η παραδοσιακή αγορά, ψηφιοποιείται και γίνεται και ηλεκτρονική.Στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι εφαρµογές αφορούν τόσο τα προϊόντα (π.χ. καταναλωτικά αγαθά) όσο και τις υπηρεσίες (π.χ. υπηρεσίες πληροφόρησης, χρηµατοπιστωτικές και νοµικές υπηρεσίες), παραδοσιακές δραστηριότητες (π.χ. ιατρική περίθαλψη, εκπαίδευση) και νέες δραστηριότητες (π.χ. εικονικά πολυκαταστήµατα). Ακόμη, υπάρχει διαχωρισμός των συναλλαγών, ανάλογα με τους συμμετέχοντες στα διαφορετικά είδη συναλλαγών.Γεωγραφικά, το ηλεκτρονικό εμπόριο άρχισε να αναπτύσσεται σταδιακά στις ΗΠΑ με την σταδιακή ανάπτυξη του διαδικτύου. Συνεχίζει την εξάπλωση του στην Ευρώπη και η Ελλάδα ακολουθεί, με την ψηφιακή μετάλλαξη του πραγματικού εμπορίου η οποία πραγματοποιείται σταδιακά και αργά εξαιτίας των οικονομικών, τεχνικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων. Συνοπτικά, οι κυριότεροι παράγοντες ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η παγκοσμιοποίηση, ο γρήγορος τρόπος ζωής, η οικονομική κρίση και κυρίως η εξάπλωση του διαδικτύου. Η έρευνα και η μελέτη σε αυτούς τους χώρους (διαδίκτυο, κοινωνία πληροφοριών, ηλεκτρονικό εμπόριο) είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, διότι, μελετώντας αυτά, συναντάς και όλη την γνώση και την εμπειρία όσων βρίσκονται στον ψηφιακό κόσμο.


Ηλεκτρονική επιχείρηση
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Διαδίκτυο
Digital economy
E-commerce
E-Business
Ψηφιακή οικονομία
Internet
Information society
Κοινωνία των πληροφοριών

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.