Επιστήμες της αγωγής και δημιουργική επίλυση προβλήματος: στάσεις στελεχών Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων: συγκριτική μελέτη

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Επιστήμες της αγωγής και δημιουργική επίλυση προβλήματος: στάσεις στελεχών Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων: συγκριτική μελέτη

Παπαδομαρκάκης, Ιωάννης

Ξανθάκου, Ποτίτσα

doctoralThesis

2013
2015-11-17T10:42:54Z


Η ερευνητική υπόθεση της παρούσας διατριβής αφορά στο ερώτημα του κατά πόσον τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα αξιοποιούν τη δημιουργική και κριτική σκέψη τους προκειμένου να διαχειριστούν μία κρίση. Για τη διερεύνηση αυτού του ερωτήματος διεξήχθησαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με στελέχη δημόσιας διοίκησης, τόσο της νησιωτικής, όσο και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Oργανώθηκε βιβλιογραφική έρευνα και καταρτίστηκε θεωρητικό πλαίσιο στη βάση του οποίου διατυπώθηκαν τα ερωτήματα της συνέντευξης. Το πρώτο κεφάλαιο της διατριβής εξετάζει το φαινόμενο της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης. Το δεύτερο κεφάλαιο ερευνά το φαινόμενο της ηγεσίας, εστιάζοντας στις ποιότητες και τη λειτουργία του δημιουργικού ηγέτη. Το τρίτο κεφάλαιο αναπτύσσει τις έννοιες της περιβαλλοντικής διαχείρισης, της αειφόρου ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με τη μελέτη περίπτωσης των δασικών πυρκαγιών, επιχειρώντας μία ολιστική προσέγγιση του φαινομένου και παραθέτοντας ένα όσο γίνεται ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο. Το πέμπτο κεφάλαιο εκθέτει τα μεθοδολογικά εργαλεία της παρούσας διατριβής. Στο έκτο και έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας παραθέτοντας συγκριτική μελέτη δύο αξόνων: μεταξύ στελεχών και συνεργατών (κεφ. 6) και μεταξύ ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας (κεφ. 7).Ακολουθεί το τελευταίο κεφάλαιο με τα συμπεράσματα, όπως προκύπτουν από την ανάλυση περιεχομένου των ημιδομημένων συνεντεύξεων και στη συνέχεια παρουσιάζονται οι προτάσεις βελτίωσης του υφιστάμενου πλαισίου και οι προτάσεις για επέκταση της έρευνας.
The hypothesis of the current thesis focuses on the role of creative and critical thinking within the process of crisis management by public sector executives. Interviews with public sector executives have been conducted in order to test this hypothesis. These executives have been sampled in a way that represents insular and mainland Greece. For supporting the above research frame, literature review was conducted, and a theoretical frame was conceived from which the semi-structure interview potential questions were resulted. The first chapter examines the phenomenon of creativity and critical thinking. The second chapter studies the phenomenon of leadership, emphasizing on the creative leader’s qualities and functions. The third chapter analyzes the concepts of environment and sustainability and the management of forest fires from public sector executives. The fourth chapter deals with the case study of forest fires within the frame of crisis management, attempting a holistic approach and providing a wide theoretical frame. The sixth and seventh chapters present the results of the statistical editing of data, presenting the comparative study of two axes: between executives and assistants (ch. 6) and between continental and insular Greece (ch. 7).The last chapter presents the results as they accrue from the content analysis on the semi-structured interviews, the proposals for improving the current frame and for expanding the research.


Δημιουργικότητα
Περιβαλλοντική διαχείριση
Ηγεσία
Δασικές πυρκαγιές
Διαχείριση κρίσεων
Leadership
Crisis management
Environmental management
Creativity
Forest fires

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Άλλο.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)