H μυθολογία και η θέση στο πρόγραμμα του ελληνικού νηπιαγωγείου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



H μυθολογία και η θέση στο πρόγραμμα του ελληνικού νηπιαγωγείου

Γουργιώτου, Ευθυμία

Κοντάκος, Αναστάσιος

doctoralThesis

2004
2015-11-17T10:42:58Z


Η εστίαση της έρευνας σε αυτή την έκθεση εξετάζει τις στάσεις και αναπαραστάσεις των ελληνίδων νηπιαγωγών για την κλασσική ελληνική μυθολογία ως αντικείμενο ενασχόλησης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας.Η μελέτη αμφισβητεί την προκατάληψη που επικρατεί στο χώρο της προσχολικής παιδαγωγικής ως προς την ακαταλληλότητα των μύθων για τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Η εξερεύνηση των στάσεων και των αναπαραστάσεων των ελληνίδων νηπιαγωγών σε εθνικό επίπεδο καθοδηγεί το περιεχόμενο και τη μορφή αυτής της μελέτης.Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε και χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο σαν εργαλείο έλεγχου στάσεων και αναπαραστάσεων και των συσχετίσεων τους με ειδικούς παράγοντες όπως η γεωγραφική περιοχή, η ηλικία των νηπιαγωγών, το επίπεδο σπουδών, τα χρόνια προϋπηρεσίας, και αλλά.Το εργαλείο συμπληρώθηκε από δείγμα 432 νηπιαγωγών σε όλη την επικράτεια.Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν πολύ θετική στάση των νηπιαγωγών απέναντι στην ελληνική μυθολογία.
The focus of research in this report is on attitudes and representations of greek preschool teachers concerning classical greek mythology as an activity topic for children of preschool age.The study questions the prejudice which predominates in the field of preschool education regarding the unsuitability of myths for preschool children. The investigation of the attitudes and representations of greek preschool teachers at national level guides the content and form of this study.For this purpose a questionnaire was devised and employed as a monitoring instrument for attitudes and representations and for their correlations with special factors like geographical area, age of preschool teachers, level of studies, years of previous service, e.t.c.


Pedagogy of myth
Greek mythology
Στάσεις νηπιαγωγών
Myth
Nursery school
Νηπιαγωγείο
Ελληνική μυθολογία
Attitudes of preschool teachers
Μύθος
Παιδαγωγική του μύθου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.