Ανάπτυξη υβριδικών προτύπων για τη διερεύνηση της μεταφορικής συμπεριφοράς των εφήβων στις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Development of hybrid models of teenagers’ travel patterns to school and to after-school activities (EL)
Ανάπτυξη υβριδικών προτύπων για τη διερεύνηση της μεταφορικής συμπεριφοράς των εφήβων στις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες (EL)

Καμαργιάννη, Μαρία

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών. (EL)

Στόχος της συγκεκριμένης διατριβής είναι να διερευνήσει και να ποσοτικοποιήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταφορική συμπεριφορά των εφήβων (12 έως 18 ετών). Αρχικά αναλύονται οι δραστηριότητές τους, η χρήση χρόνου κατά τις σχολικές ημέρες και το σαββατοκύριακο και τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούν, προκειμένου να εντοπιστούν οι ανάγκες μετακίνησείς τους. Καθώς οι έφηβοι αφιερώνουν αρκετό χρόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (ΣΚΔ), αναλύονται περαιτέρω οι λόγοι που τις χρησιμοποιούν, οι δραστηριότητες που εκτελούν μέσω αυτών και το πως η χρήση ΣΚΔ επηρεάζει τον αριθμό των μετακινήσεών που πραγματοποιούν για κοινωνικούς σκοπούς. Στη συνέχεια διερευνάται το πως το κοινωνικό περιβάλλον επηρεάζει τη λήψη απόφασης και παρουσιάζεται ένα μεθοδολογικό πλαίσιο που ενσωματώνει την επιρροή του κοινωνικού περιβάλλοντος στα υβριδικά πρότυπα επιλογής. Η μεθοδολογία χρησιμοποιείται για να ποσοτικοποιηθεί το πώς η μεταφορική συμπεριφορά των γονέων επηρεάζει τις αντιλήψεις των εφήβων για την ενεργητική μετακίνηση (περπάτημα, ποδήλατο) και την επιλογή μέσου μεταφοράς για τη μετακίνησή τους στο σχολείο. Επίσης, η διατριβή διερευνά το πως οι έφηβοι αντιλαμβάνοται τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου και πώς κάποια από αυτά λειτουργούν ως εμπόδια για την επιλογή ενεργητικής μετακίνησης. Με τη χρήση γεωγραφικών συστημάτων πληροφόρησης κωδικοποιούνται τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου της διαδρομής των μαθητών από το σπίτι τους στο σχολείο και στη συνέχεια μελετάται το πώς αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν την αντίληψη των μαθητών για τον περιβάλλοντα χώρο και την επιλογή μέσου μεταφοράς για το σχολείο. Συγκεκριμένα αναπτύσονται υβριδικά πρότυπα επιλογής με λανθάνουσες μεταβλητές για μία αστική, μία επαρχιακή και μία νησιωτική περιοχή προκειμένου να εντοπιστούν οι ομοιώτητες και οι διαφορές για την επιλογή μέσου μεταφοράς σε διάφορα αστικά περιβάλλοντα. Για τις αναλύσεις και την εκτίμηση των προτύπων χρησιμοποιούνται δεδομένα τα οποία συλλέχθηκαν απευθείας από εφήβους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Το δείγμα από την Ελλάδα αποτελείται από 3.293 εφήβους, ενώ της Κύπρου από 10.093 (21% του εφηβικού πληθυσμού της χώρας). Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας προσφέρουν κατευθυντήριες γραμμές για τη διαμόρφωση στοχευμένων πολιτικών και εκστρατειών που ως στόχο έχουν την προώθηση της ενεργητικής μετακίνησης και την αύξηση της περιβαλοντολογικής ευαισθησίας των εφήβων, συμπεριφορές οι οποίες μπορούν να διατηρηθούν και κατά την ενήλικη ζωή τους.
This thesis contributes to the understanding of various factors that affect teenagers’ travel behavior. As a first step, we analyze teenagers’ activity patterns and time use in school days and in Saturday and the transport mode they use, in order to identify their travel needs. As current teenagers spend significant amount of time on online social networking (OSN), we further analyze how much, why, and how teenagers utilize social media, and how its usage affects their travel behavior. Latent Class Poisson Regression models are developed in order to identify teenagers’ trip making behavior for social purposes of various OSN usage styles. The thesis is also concerned with investigating the effect of social influence on decision making and more specific the effect of parents’ walking patterns on teenagers’ attitudes towards walking and mode choice behavior. We present a methodological framework that incorporates social interaction effect into Hybrid Choice Models (HCM) and provide the required mathematical equations. Moreover, this thesis contributes to the understanding of how teenagers perceive various built-environment characteristics and which of them work as constraints to active transport. We use their perceptions of built-environment characteristics, the actual built-environment characteristics of their routes from home to school and weather conditions in order to capture their effect on mode-to-school choice behavior. A latent variable model is developed for each urban environment to further investigate the differences among urban, rural and insular areas. For the analyses and model estimation we use data that are collected directly from teenagers. The survey took place in two countries; Greece and Cyprus, while in Greece the survey took place not only in urban, but rural and insular areas as well. The sample from Greece consists of 3,293 adolescent students, while the sample from Cyprus consists of 10,093 adolescent students, covering the 21% of the total high-school population of the country. The findings of this thesis offer guidelines as to the types of transport policies that could promote active transport and increase environmental consciousness. The interventions at this age could develop the desired behaviors that could be retained in adulthood.

doctoralThesis

Έφηβοι (μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου) (EL)
Built-environment characteristics (EL)
Χαρακτηριστικά περιβάλλοντα χώρου (EL)
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (EL)
Mode choice (EL)
Υβριδικά πρότυπα επιλογής (EL)
Active transport (walk, cycling) (EL)
Hybrid choice models (EL)
Teenagers (EL)
Online social networking / social media (EL)
Επιλογή μέσου μεταφοράς (EL)
Ενεργητική μετακίνηση (περπάτημα, ποδήλατο) (EL)


2014


2015-11-17T10:43:52Z

Χίος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.