Σχέδιο προσαρμογής της Χίου εντός της οικονομικής κρίσης: η περίπτωση των ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχέδιο προσαρμογής της Χίου εντός της οικονομικής κρίσης: η περίπτωση των ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων

Μπουμπάρης, Ιωάννης-Νικόλαος

Σταυρινούδης, Θεόδωρος

masterThesis

2013
2015-11-18T09:02:51Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχεδιασμός, Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού», της Σχολής Επιστημών και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου υπό την επίβλεψη του Επίκουρου Καθηγητή Δρ. Θεόδωρου Σταυρινούδη.Επιδιωκόμενος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να καταστήσει σαφή την επιτακτική ανάγκη της Χίου για αναδιάρθρωση του τουριστικού της προϊόντος μελετώντας παράλληλα την περίπτωση των Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων που δραστηριοποιούνται στην τουριστική αγορά του νησιού. Στόχος της έρευνας είναι ο σχεδιασμός ενός επιχειρησιακού πλάνου με γνώμονα την ανάπτυξη και την καινοτομία στην περίοδο της οικονομικής κρίσης.Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της μελέτης γίνεται μια εισαγωγή στον τουριστικό κλάδο της Ελλάδας και παραθέτονται στοιχεία τα οποία αποσαφηνίζουν την επίδραση που είχε η Οικονομική Κρίση με το πέρας της προηγούμενης χρονιάς. Έπειτα, αναλύονται οι τύποι τουριστικών καταλυμάτων καταλήγοντας στα ενοικιαζόμενα δωμάτια που είναι το βασικό αντικείμενο της παρούσας εργασίας. Στην συνέχεια γίνεται μια εισαγωγή στην τοπική αγορά του νησιού, ώστε να γίνει πλήρως αντιληπτό το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις του κλάδου, αναλύοντας μεταξύ άλλων την προσφορά και τη ζήτηση όπως επίσης και την απασχόληση που σχετίζεται με τον Τουρισμό στον Νομό Χίου.Ακολούθως, η μελέτη στρέφεται στον στρατηγικό σχεδιασμό για την Χίο και τα Ενοικιαζόμενα Δωμάτια που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Μετά την ανάλυση των επιρροών που υπάρχουν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του κλάδου και αναδεικνύοντας παράλληλα τις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές που υπάρχουν στο τουριστικό προϊόν του νησιού καταλήγουμε στους αντικειμενικούς στόχους οι οποίοι σταδιακά θα βοηθήσουν την τουριστική αγορά της Χίου να επανακάμψει. Παράλληλα, παραθέτονται και οι στρατηγικές οι οποίες θα βοηθήσουν τόσο τη Χίο σαν προορισμό αλλά και τον κλάδο των Ενοικιαζομένων Δωματίων ειδικότερα, να προσπεράσει τα εμπόδια που παρουσιάζονται λόγω της οικονομικής κρίσης και να μπει πάλι σε πορεία ανάπτυξης. Το γενικό συμπέρασμα που προέκυψε από την ανάλυση του υλικού είναι ότι η συνεργασία των φορέων τουρισμού είναι καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη των στόχων, ανεβάζοντας τη Χίο στη θέση που της αναλογεί. Εν κατακλείδι, αναπτύσσονται δύο σενάρια (θετική και αρνητική έκβαση) τα οποία απορρέουν από τα πιθανά αποτελέσματα της μελλοντικής εφαρμογής του επιχειρησιακού πλάνου που προτάθηκε και προβλέπουν την πορεία της Χίου και των Ενοικιαζομένων Δωματίων σε βάθος χρόνου.
This dissertation thesis was written as part of the Inter-departmental Postgraduate Programme, “Tourism Planning, Management and Policy”, of the Faculty of Business Administration, of the University of Aegean, under the supervision of Assistant Professor Dr. Theodore Stavrinoudis.The purpose of this work is to show the need for Chios to restructure its tourism product, giving an emphasis for the case of rented holiday rooms and apartments on the island. The piece of research aims to propose a tourism business plan, taking in to account the special circumstances of the Greek economic crisis.In order to achieve the above purpose, it starts with an introduction to the tourism industry of Greece, stating the possible effects of the economic crisis till the end of last year. Then follows an analysis of the types of tourist accommodation, and in particular of the rented holiday rooms and apartments (bed and breakfast), that are the main subject of this paper. Then there is a discussion of the local tourist market of the island of Chios, in order to show the business environment in which tourist enterprises operate. This includes an analysis of the tourism supply and demand, as well as employment related issues to tourism of the greater prefecture of Chios.Subsequently, the study focuses on strategic planning for the rented holiday rooms and apartments of Chios as part of the tourist industry of the island. After analysing the elements that exist in the competitive environment of the tourism industry, it underscores the strengths, weaknesses, opportunities and threats that exist, the study suggests possible objectives which will gradually help the tourist market of Chios to overcome the problems that the economic crisis created. Furthermore, the study proposes certain strategies that will help both Chios as a destination and the industry of tourist accommodation of the rented holiday rooms and apartments in particular, to overtake the obstacles created by the economic crisis and get back to growth. The general conclusion drawn from the analysis of the material is that the co-operation of all tourism public and private organisations, is the key to achieving the goals that can place tourism on the island of Chios to a desired level. In conclusion, two scenarios are developed (positive and negative) as a result of the possible effects of the implementation of the operational plan that is proposed, foreseeing the future of Chios and the tourist accommodation of the rented holiday rooms and apartments in particular, in the long run.


Ενοικιαζόμενα Δωμάτια
Στρατηγική
Επιχειρησιακό πλάνο
Rented Holiday Rooms
Strategy
Business plan
Marketing

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. "Σχεδιασμός Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού", Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.