Από το Διδασκαλείο στην Παιδαγωγική Ακαδημία: γυναίκες δασκάλες στην Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης (1950-1964)

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Από το Διδασκαλείο στην Παιδαγωγική Ακαδημία: γυναίκες δασκάλες στην Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης (1950-1964)

Ξενέλλη, Ειρήνη

Εξερτζόγλου, Χαρίλαος

masterThesis

2009
2015-11-18T10:03:32Z


Θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η ισχυρή νοοτροπική αντίληψη σύμφωνα με την οποία το επάγγελμα της δασκάλας θεωρείται ένα «γυναικείο επάγγελμα». Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται οι πολιτισμικές συνθήκες και οι όροι κάτω από τους οποίους το επάγγελμα της δασκάλας καθιερώθηκε ως ένα «γυναικείο επάγγελμα» ιστορικά στην ελληνική κοινωνία από τα μέσα του 19ου έως τα μέσα του 2ου αιώνα. Στο δεύτερο μέρος ερευνάται η πρόσβαση των γυναικών στο διδασκαλικό επάγγελμα μετά την ίδρυση των Παιδαγωγικών Ακαδημιών. Τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τα δεδομένα και την εξαγωγή των συμπερασμάτων αντλήθηκαν από το αδημοσίευτο Αρχείο


Girl's school (Parthenagogeio)
Didaskaleio of Mytilene
Social construction
Παρθεναγωγείο
Gendered discrimination
Pedagogical Academy of Mytilene
Έμφυλη διάκριση
Διδασκαλείο Μυτιλήνης
Female profession
Γυναικεία εκπαίδευση
Female education
Γυναικείο επάγγελμα
Κοινωνική κατασκευή
Γυναίκες δασκάλες
Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Γυναίκες και Φύλα: Ανθρωπολογικές και Ιστορικές Προσεγγίσεις.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)