Έμφυλες εργασιακές σχέσεις και πρακτικές σε ένα γυμνάσιο της Λέσβου
(EL)
Οικονόμου, Αγγελική
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας. Γυναίκες και Φύλο: Ανθρωπολογικές και Ιστορικές Προσεγγίσεις.
(EL)
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζω τις έμφυλες εργασιακές σχέσεις και πρακτικές σ’ ένα δημόσιο γυμνάσιο της Λέσβου. Το θεωρητικό πλαίσιο αναφέρεται στην ιστορική αναδρομή της γυναικείας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, στην είσοδο των γυναικών στην αγορά εργασίας με τις συνέχειες- ασυνέχειες μεταξύ του οικιακού και του δημόσιου χώρου. Στο κεφάλαιο της έρευνας αναπτύσσω τα αναλυτικά ζητήματα της μεθοδολογίας, όπως οι τρόποι με τους οποίους κατασκευάζονται και αναπτύσσονται οι έμφυλες εργασιακές υποκειμενικότητες στο δημόσιο σχολείο, οι αντιλήψεις και οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών με τον ‘Άλλο’, όσον αφορά την ατομικότητα και τη συλλογικότητα στον εργασιακό χώρο. Επίσης, μέσα από τους λόγους των ανδρών και των γυναικών γίνεται αντιληπτός ο έμφυλος και ο ηλικιακός καταμερισμός των εξωδιδακτικών τους καθηκόντων και η διάσταση μεταξύ των ‘ξένων’ και των εντοπίων εκπαιδευτικών. Τέλος, γίνεται αναφορά στους ρόλους, στις έμφυλες αντιλήψεις, στις ιεραρχίες και στις εργασιακές πρακτικές, όταν ο οικιακός χώρος ‘εισέρχεται’ στο δημόσιο- σχολείο.