Η συμπεριφορά των μαθητών εντός του σχολικού συγκροτήματος, αποτελεί αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι νοηματοδοτούν το περιεχόμενο της, υπό το πρίσμα του εκπαιδευτικού, ψυχολογικού, ανθρωπιστικού και κοινωνικού οπτικού πεδίου. Η σωστή όμως προσέγγιση μιας «παρεκκλίνουσας» συμπεριφοράς από τον εκπαιδευτικό, αποτελεί ένα έργο δύσκολο και επίπονο για τον ίδιο κι αυτό διότι κρίνεται απαραίτητη η απουσία του υποκειμενικού στοιχείου, ως προς τον εντόπισμο μιας «αποκλίνουσας» συμπεριφοράς στο πλαίσιο του σχολείου. Σκοπός όμως, της παρούσας εργασίας είναι η ανίχνευση της «αποκλίνουσας» συμπεριφοράς, ο εντοπισμός των τύπων της «απόκλισης» καθώς και οι πρακτικές διαχείρισης στο πλαίσιο του σχολείου, σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη ερευνητική πρακτική διεξήχθη μέσω συνεντεύξεων και σε δείγμα δεκαπέντε, (15), εκπαιδευτικών του Ν. Ηρακλείου Κρήτης, γεγονός που μας άφησε το περιθώριο της συγκριτικής οπτικής μεταξύ άστεως και υπαίθρου. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ερευνητική διαδικασία ανέδειξαν ότι η συμβολή της οικογένειας, όπως και η παράλληλη στήριξη του παιδιού από ένα ειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό εντός του σχολικού συγκροτήματος, είναι πολύ σημαντική, ως προς την αποφυγή αλλά και ως προς την καταπολέμηση περιστατικών «αποκλίνουσας» συμπεριφοράς από τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
The behavior of students inside the school group, is the subject of discussion between the teachers of the first degree education, which means her content, in the light of educational, psychological, humanitarian and social optical field. A correct approach of “deviating” behavior from the teacher, constitutes a work difficult and laborious for himself and this because of being judged essential the absence of subjective element, as for the localisation of “deviating” behavior in the frame of school. Aim of work is the detection of “deviating” behavior, the localisation of types of “divergence” as well as the practices of management in the frame of school, according to the opinions of teachers of first degree education. The particular inquiring practice was carried out with interviews and in sample fifteen, (15), teachers in the prefecture of Heraklion, fact that left to us the margin of comparative optics between city and countryside. The results that resulted from the inquiring process elected that the contribution of family, as the support of child from a specialised scientific personnel inside the school group, is very important, as for the evasion but also as for the fighting of incidents of “deviating” behavior from the students of first degree education.