Παίγνια και μεταβλητές στρατηγικής σημασίας στην ακτοπλοΐα

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Παίγνια και μεταβλητές στρατηγικής σημασίας στην ακτοπλοΐα

Καρλής, Φώτιος Ευάγγελος

Τσαμουργκέλης, Ιωάννης

masterThesis

2009
2015-11-18T10:47:16Z


Στην εργασία αυτή επιχειρούμε να δούμε ποια είναι η μορφή ανταγωνισμού που αναπτύσσεται σε συνθήκες δυοπωλίου. Θα εξετάσουμε ποιες είναι οι μεταβλητές (τιμές ή ποσότητες κεφαλαίων) που παίζουν στρατηγικό ρόλο για την κυριαρχία ενός εκ των παικτών μέσα σε ένα παίγνιο. Για τον σκοπό αυτό θα αναλύσουμε τις συνθήκες που επικρατούν στην ολιγοπωλιακή αγορά της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και ιδιαίτερα στην γραμμή Πειραιά –Χίο –Μυτιλήνη. Θα αποδείξουμε ότι σε περιπτώσεις αγορών που απαιτούνται μεγάλα κεφάλαια επενδύσεων, οι ανταγωνίστριες εταιρείες επιλέγουν τον ανταγωνισμό των ποσοτήτων των επενδύσεων που μεταφράζονται σε πλοία. Θα αναπτυχθεί η θεωρία του ανταγωνισμού κατά Bertrand και κατά Cournot καθώς επίσης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, τα οποία δείχνουν την ολιγοπωλιακή φύση της. Επίσης αναφέρονται τα θεσμικά πλαίσια για την απελευθέρωση της αγοράς καθώς επίσης και τους παράγοντες –κίνητρα που οδηγούν σε κάποια εξαγορά ή συγχώνευση. Οι έλεγχοι που θα πραγματοποιηθούν περιλαμβάνουν στατιστικά στοιχεία που αναδεικνύουν την έντονη κινητικότητα μέσω των λιμανιών της Χίου και της Μυτιλήνης σε σύγκριση με άλλα λιμάνια της χώρας και με άλλα έτη, απεικόνιση με διαγράμματα της διακίνησης επιβατών και οχημάτων από τον Πειραιά προς τα δύο νησιά και ανάποδα και οικονομετρικά τεστ που δείχνουν ποια εταιρεία επηρεάζει το μεταφορικό έργο της άλλης. Επίσης γίνεται περιγραφή άλλων ακτοπλοϊκών γραμμών ώστε να επιβεβαιώσουμε τα συμπεράσματα μας και να επιχειρήσουμε κάποια γενίκευση αυτών. Η σημασία της μελέτης αυτής είναι μεγάλη καθώς αποδεικνύει όχι εμπειρικά αλλά μέσω ελέγχων την επιλογή στρατηγικής μεταξύ ανταγωνιστών σε ένα ολιγοπώλιο.


Ναυτιλία
Shipping

Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο ΝΑ.Μ.Ε.
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών. Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο ΝΑ.Μ.Ε..




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)