Στρατηγικές των διαχειριστών τερματικών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στρατηγικές των διαχειριστών τερματικών εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ)

Σαμαράς, Παναγιώτης

Πάλλης, Αθανάσιος

masterThesis

2008
2015-11-18T10:47:55Z


Στη παγκόσμια λιμενική αγορά έχουν συντελεστεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία είκοσι χρόνια. Μέσα στο ίδιο διάστημα η αγορά διακίνησης και διαχείρισης Ε/Κ έχει υπερδιπλασιαστεί ακολουθώντας την αύξηση του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Ένα από τα αποτελέσματα των αλλαγών είναι η αύξηση της συγκέντρωσης, του ελέγχου της διαχείρισης των τερματικών Ε/Κ στα λιμάνια, σε λίγες εταιρίες οι οποίες ονομάζονται Παγκόσμιοι Διαχειριστές Τερματικών (ΠΔΤ). Η συγκέντρωση αυτή είναι αποτέλεσμα και της απελευθέρωσης της βιομηχανίας διαχείρισης τερματικών από τον κρατικού – περιφερειακό έλεγχο, τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρίες που αποτελούν τους ΠΔΤ αν και δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά, έχουν σημαντικές διαφορές. Η κύρια απασχόληση κάθε εταιρίας (κλάδος προέλευσης), η γεωγραφική προέλευση, αλλά και ο χρόνος ενεργού (και εκτός περιοχής – λιμανιού προέλευσης) εισόδου στη βιομηχανία διαχείρισης τερματικών, είναι παράγοντες που επιδρούν καθοριστικά στις επιδιώξεις και τις στρατηγικές των ΠΔΤ. Οι διαφορές αυτές διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό και τον τελικό όγκο Ε/Κ που διαχειρίζεται ο κάθε ΠΔΤ. Στην παρούσα εργασία θα εξετάσουμε την εξέλιξη των πέντε μεγαλύτερων ΠΔΤ Ε/Κ με προέλευση την Ασία με βάση την κατάταξη του 2007, οι οποίες είναι η Hutcison Port Holdings, η PSA Singapore Terminals, η Dubai Ports World, η Cosco, και η Evergreen Marine Corp. Οι υπό εξέταση εταιρίες προέρχονται από τον χώρο της λιμενικής βιομηχανίας (διαχειριστές τερματικών και λιμενικές αρχές), αλλά και από εταιρίες μεταφοράς Ε/Κ. Οι παράγοντες που τις διαφοροποιούν έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη τους και στην εικόνα που έχουν αυτές σήμερα. Η παρούσα εργασία εξετάζει την εξέλιξη, την εικόνα που έχουν οι πέντε ΠΔΤ σε παραμέτρους όπως ο χρόνος των επενδύσεων τους, η γεωγραφική περιοχή των επενδύσεων τους, ο τύπος των επενδύσεων τους (πχ συνεργασίες) και το ποσοστό ελέγχου των πέντε εταιριών σε αυτές, καθώς και ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζουν. Ο κλάδος προέλευσης και ο χρόνος επένδυσης φαίνεται να διαμορφώνουν και την τελική εικόνα που έχουν οι πέντε Ασιάτες ΠΔΤ, οι οποίοι αναπτύχθηκαν σημαντικά, κυρίως τα δέκα τελευταία χρόνια. Η εξέταση των εταιριών με την χρήση εργαλείων στρατηγικής ανάλυσης μας επιτρέπει να ομαδοποιήσουμε τους πέντε ΠΔΤ και να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη συγκριτική εικόνα για τις στρατηγικές και την εξέλιξή τους συνολικά.


Παγκόσμιοι διαχειριστές τερματικών
Διαχειριστές
Μεταφορείς
Carriers
Stevedores
Global terminal operators

Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο ΝΑ.Μ.Ε.
aegean
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών. Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο ΝΑ.Μ.Ε..




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.