Επικοινωνία και μάρκετινγκ σε πολιτιστικούς οργανισμούς: η περίπτωση της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επικοινωνία και μάρκετινγκ σε πολιτιστικούς οργανισμούς: η περίπτωση της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση

Γιακούμα, Αργυρώ

Λυμπερόπουλος, Κωνσταντίνος

masterThesis

2014
2015-11-19T10:35:24Z


Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, «ΜΒΑ, Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων» του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου με έδρα τη Χίο, υπό την επίβλεψη του καθηγητή κ. Κωνσταντίνου Λυμπερόπουλου.Θεματικά προσανατολίζεται στη μελέτη της Επικοινωνίας & του Μάρκετινγκ στον χώρο του Πολιτισμού και των Πολιτιστικών Ιδρυμάτων / Οργανισμών , με case study την Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Η μελέτη αυτή εξετάζει τα παραπάνω, υπό το πρίσμα της «Ενοποιημένης Επικοινωνίας Μάρκετινγκ», (Integrated Marketing Communications), η οποία έκανε την εμφάνισή της τη δεκαετία του ’90, θεωρώντας την ως την πιο κατάλληλη προσέγγιση, γιατί συνδυάζει αναλόγως με τον εκάστοτε οργανισμό διαφορετικές μορφές, τόσο της επικοινωνίας, όσο και του μάρκετινγκ. Οφείλουμε να καταστήσουμε σαφές, ότι λόγω της ιδιαιτερότητας του αντικειμένου της παρούσας μελέτης, ενδέχεται ορισμένα σημεία της ο αναγνώστης να τα βρει ελλιπή. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην πρωτοτυπία του θέματος και στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο. Το χρονικό εύρος των σχετικών άρθρων και συγγραμμάτων, λόγω του σύγχρονου χαρακτήρα του θέματος τοποθετείται από το 2000 και έπειτα. Επιπλέον, ο αναγνώστης πέρα από την θεωρητική και την εμπειρική προσέγγιση της γράφουσας, σε σχέση με τη μελέτη περίπτωσης της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, έχει τη δυνατότητα να διαβάσει και τη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο Projects Marketing Manager, της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, κ. Νίκος Αθανασόπουλος. Σε αυτή μπορεί να αντλήσει πληροφορίες, τόσο για τους επικοινωνιακούς της στόχους, αλλά και για το πώς λειτουργεί και δρα μέσα σε μια δύσκολη περίοδο για τον πολιτισμό. Παράλληλα αντλείται υλικό, ώστε να επιβεβαιωθούν αλλά και να αναιρεθούν αρκετά από τα γραφόμενα.Κλείνοντας και χωρίς την παραμικρή διάθεση μεμψιμοιρίας, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές, ότι καταβλήθηκε η μέγιστη δυνατή προσπάθεια αξιοποίησης των δεδομένων πόρων για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας. Η υλοποίησή της αποτέλεσε πρόκληση και η πορεία προς την ολοκλήρωσή της μια διαδικασία επίπονη και ταυτόχρονα συναρπαστική, όπως κάθε διαδικασία γνώσης.
The present thesis was elaborated in the framework of the Postgraduate Studies “MBA, Master of Business Administration” of the Business Administration Department of the University of Aegean, seated in Chios, under the supervision of professor Mr. Konstantinos Limperopoulos.Concerning the content, it is orientated towards studying the Communication & Marketing in the area of Culture & Cultural Institutions / Organizations, with the “Onassis Cultural Centre” as the case study. This study examines the above mentioned, in the light of the “Integrated Marketing Communications”, which appeared during the 90s, considering it as the most appropriate approach, as it combines, depending on the institution, various forms of communications or marketing as well. We have to clarify that due to the special nature of the case of the present study there might be some points which the reader may find deficient. This is caused partly due to the originality of the subject, as well as to the fact that it is a constantly developing branch. The time period of the relevant articles and scripts stretches mainly after 2000, due to the contemporary nature of the subject. In addition, the reader, beyond the theoretic and empirical approach of the writer concerning the “Onassis Cultural Centre”, has the opportunity to read the interview kindly given to us by Mr. Nikos Athanasopoulos, the Projects Marketing Manager of the “Onassis Cultural Centre”. In it, one can draw information concerning its communicational goals, as well as how it functions and operates within a period difficult for culture. At the same time, material is drawn in order to validate but also to retract many of the written.Concluding, and without any wish to grumble, we would like to make clear that we have given any possible effort to utilize the given resources for the composing of this thesis. Its materialization has been a challenge and its course towards completion a painful but at the same time exciting procedure, just like each knowledge procedure.


Πολιτιστικοί οργανισμοί
Μάρκετινγκ
Πολιτιστικό μάρκετινγκ
Πολιτιστικά προϊόντα
Επικοινωνία
Τέχνες
Cultural management
Cultural marketing
Cultural organizations
Marketing in the arts field
Communication
Marketing

Διοίκηση Επιχειρήσεων - ΜΒΑ
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.