The character in literature is the basic structural element of a novel and definitely combined with the plot of a story. The story can be understand through the actions of the hero. There are a lot of characterization devices through which a character can be revealed to the reader. The topic of this postgraduate study is to examine the characters in adolescent novels written by Joyce Carol Oates. The purpose of this paper is to investigate the plausibility and the vitality of literary characters and make them understand through the elements of characterization and their categorization based on the theory of characters. The literary works studied are: Big Mouth & Ugly Girl (2002), Freaky Green Eyes (2003), Sexy (2005), After the Wreck, I Picked Myself Up, Spread My Wings, and Flew Away (2006). Content analysis was used as methodology. The theoretical part on which the research is based refers to the teenage novel, presenting information on the history and characteristics in Greece and especially in the international arena. Furthermore, we refer to the various approaches to literary characters. In addition, we present the narrative techniques and indirect characterization data used for the presentation of literary characters, and the typology of Nikolajeva about the complexity and the development of characters. The study of the literary material led to the following main conclusions: Oates, for the presentation of characters, uses techniques aimed at a realistic portrayal of heroes and also through these attributes more fully the characters, highlighting the changes or fixed characteristics. Moreover, there is diversity in relation to the complexity and development of the character.
Ο λογοτεχνικός χαρακτήρας είναι βασικό δομικό στοιχείο ενός μυθιστορήματος και αναπόσπαστα συνδεδεμένος με την πλοκή της ιστορίας. Η ιστορία γίνεται κατανοητή διαμέσου των ενεργειών του ήρωα. Ο αναγνώστης διαθέτει αρκετά για να κατανοήσει έναν χαρακτήρα. Κάθε στοιχείο του κειμένου μπορεί να αποτελεί έναν ενδείκτη του χαρακτήρα. Η μεταπτυχιακή αυτή μελέτη έχει ως θέμα τους χαρακτήρες σε εφηβικά μυθιστορήματα της Joyce Carol Oates. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί η αληθοφάνεια και η ζωντάνια των λογοτεχνικών χαρακτήρων, καθώς και να τους κατανοήσουμε μέσα από τα στοιχεία της χαρακτηρολόγησής τους και η κατηγοριοποίησή τους βάσει της θεωρίας των χαρακτήρων. Το υλικό της έρευνάς μας αποτελείται από τέσσερα βιβλία: το Είπες πολλά…(2002), Το τέρας με τα πράσινα μάτια (2003), το Sexy (2005), το After the wreck I picked myself up, spread my wings, and flew away (2006).Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου (κειμενική ανάλυση). Το θεωρητικό μέρος στο οποίο βασίζεται η ερευνητική εργασία αναφέρεται στο εφηβικό μυθιστόρημα, παρουσιάζοντας στοιχεία για την ιστορία και τα χαρακτηριστικά του, στον ελλαδικό και, κυρίως, στον διεθνή χώρο. Ακολουθεί η αναδρομή σε ζητήματα οντολογικής υπόστασης παρουσίας των χαρακτήρων στη λογοτεχνία. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι αφηγηματικές τεχνικές και τα στοιχεία έμμεσου χαρακτηρισμού που χρησιμοποιούνται για την παρουσίαση των λογοτεχνικών χαρακτήρων, καθώς και η τυπολογία της Nikolajeva για το είδος, τη δυναμική και τη λειτουργία τους. Από τη μελέτη του λογοτεχνικού υλικού προέκυψαν τα εξής βασικά συμπεράσματα: η Oates, για την παρουσίαση των χαρακτήρων, χρησιμοποιεί τεχνικές που στοχεύουν στη ρεαλιστική απεικόνιση των ηρώων της και παράλληλα μέσω αυτών αποδίδει πληρέστερα τους χαρακτήρες, τονίζοντας τις μεταβολές τους ή τα σταθερά χαρακτηριστικά τους. Επιπλέον, παρατηρείται ποικιλομορφία αναφορικά με την πολυπλοκότητα και τη δυναμική των μυθιστορηματικών χαρακτήρων.