Η παιδαγωγική αξιοποίηση του σχολικού αύλειου χώρου στην καλλιέργεια των αρχών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης : απόψεις των μαθητών δημοτικών σχολείων της Ρόδου

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2010 (EN)

Η παιδαγωγική αξιοποίηση του σχολικού αύλειου χώρου στην καλλιέργεια των αρχών της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης : απόψεις των μαθητών δημοτικών σχολείων της Ρόδου (EL)

Πεταυράκη, Χρυσούλα - Στέργος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. (EL)

Η αντιµετώπιση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβληµάτων αποτελεί εξαιρετικής σηµασίας κοινωνικό στόχο, που προϋποθέτει ανάληψη δράσεων, τόσο σε εθνικό, όσο και σε παγκόσµιο επίπεδο. Σήµερα, το σχολείο καλείται ν’ αλλάξει, για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις, εφαρµόζοντας καινοτόµες µεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκσυγχρονίζοντας την υλικοτεχνική του υποδοµή, ώστε να ανανεωθεί το σχολικό περιβάλλον µε αειφορικά κριτήρια και να επιτευχθεί το άνοιγµά του στην κοινωνία. Σ’ αυτό καθοριστικό ρόλο διαδραµατίζει η αναβάθµιση των σχολικών αυλών, ώστε να γίνουν ελκυστικές, λειτουργικές και ευέλικτες, να προσφέρουν ευκαιρίες για ποικιλία δράσεων στα παιδιά και να συµβάλουν στην αποκατάσταση της επαφής τους kε τη φύση. Ακόµη, ο σχολικός αύλειος χώρος θα πρέπει να προσφέρει πληροφορίες και ευκαιρίες µάθησης, αλλά και ποικίλα αντιληπτικά ερεθίσµατα στα παιδιά. Η παρούσα έρευνα αφορά τις απόψεις των µαθητών/ριών της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης σχετικά µε την παιδαγωγική αξιοποίηση του σχολικού αύλειου χώρου στην καλλιέργεια των αρχών της Π.Ε. Πιο συγκεκριµένα, η έρευνα πραγµατοποιήθηκε µε µεθοδολογικό εργαλείο το ερωτηµατολόγιο, που συντάχθηκε ειδικά για τις ανάγκες της και δόθηκε σε 344 µαθητές/ριες δηµοτικών σχολείων της Ρόδου το Μάιο - Ιούνιο του έτους 2010. Από την ανάλυση των αποτελεσµάτων φαίνεται ότι τα παιδιά είναι ικανοποιηµένα από την υφιστάµενη εικόνα της σχολικής αυλής, ωστόσο δηλώνουν ότι θα ήθελαν να πραγµατοποιηθούν αλλαγές δίνοντας έµφαση στις αθλητικές εγκαταστάσεις, στον εξοπλισµό, στη διαµόρφωση και στη φύτευση. Θα ήθελαν η αυλή να µοιάζει µε χώρο αθλητικών εγκαταστάσεων, παιχνιδιού, ξεκούρασης και ψυχαγωγίας, ο οποίος να είναι ανοικτός πέραν του σχολικού ωραρίου και να διαθέτει πράσινο, στοιχεία νερού, γυµναστήριο, παγκάκια, κάδους ανακύκλωσης και κιόσκια. Αν και πιστεύουν ότι στη βελτίωση της σχολικής αυλής, µπορούν να συµβάλουν περισσότερο ο διευθυντής του σχολείου και η τοπική αυτοδιοίκηση, ωστόσο, εκφράζουν την επιθυµία να συµµετέχουν σε µια οµάδα γι’ αυτό το σκοπό. Οι υφιστάµενες σχολικές αυλές δεν είναι απόλυτα εναρµονισµένες µε τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες και απαιτήσεις που προβάλλει η Π.Ε. Τα παιδιά θέλοντας να µάθουν περισσότερα πράγµατα σχετικά µε το περιβάλλον, προτείνουν στην αυλή να υπάρχουν φύτευση, κήπος και µέσα διαχείρισης απορριµµάτων, καθώς και να πραγµατοποιούνται εκπαιδευτικές δραστηριότητες περιβαλλοντικού περιεχοµένου.

masterThesis

Αειφορία (EL)
Περιβαλλοντική εκπαίδευση (EL)
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες (EL)
Περιβάλλον (EL)
Educational activities (EL)
Σχολικός κήπος (EL)
Παιχνίδι (EL)
School yard (EL)
School garden (EL)
Μαθητές (EL)
Game (EL)
Students (EL)
Sustainability (EL)
Environmental education (EL)
Environment (EL)
Σχολικός αυλείος χώρος (EL)


2010


2015-11-19T10:45:19Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)