Ο ρόλος του/της διευθυντή/ντριας στο δημοτικό σχολείο. Το παράδειγμα της Εύβοιας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο ρόλος του/της διευθυντή/ντριας στο δημοτικό σχολείο. Το παράδειγμα της Εύβοιας

Παρλακίδου, Παρθένα - Κωνσταντίνος

Ταρατόρη, Ελένη

masterThesis

2012
2015-11-19T10:46:53Z


The present research examines a very important issue that is related to the work of the principal of the school unit and the role which he plays in the qualitative upgrade of the school unit, as far as the organization, administration, operation and education in general are concerned. The purpose of this study is to analyze the impact of the behavior of the leader-manager in the satisfaction of teachers and his general contribution to the smooth functioning of schools and identifying the leadership provided in schools of Evia.The sample of the research was composed of teachers of primary education of the prefecture of Evia who were given a questionnaire in which they answered crucial questions which concerned them and the principals of the school units where they work, as an attempt to research their attitudes and perceptions concerning school leadership and the principal of the school unit’s role, the school’s cooperation with everyone who’s involved and the achievement of school goals. The findings of this research are considered very important and they can prove useful in the mapping out of the educational policy.
Η παρούσα έρευνα εξετάζει ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που σχετίζεται με το έργο του διευθυντή της σχολικής μονάδας και το ρόλο που διαδραματίζει στην ποιοτική αναβάθμιση της σχολικής μονάδας σε ότι αφορά την οργάνωση, τη διοίκηση και τη λειτουργία της, αλλά και στην εκπαίδευση γενικότερα. Σκοπός της μελέτης είναι η ανάλυση της επίδρασης της συμπεριφοράς του ηγέτη- διευθυντή στην ικανοποίηση των εκπαιδευτικών και γενικότερα στην συνεισφορά του στην αρμονική λειτουργία των σχολικών μονάδων και στον προσδιορισμό της παρεχόμενης ηγεσίας στις σχολικές μονάδες της Εύβοιας.Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Εύβοιας στους οποίους δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο με καίριες ερωτήσεις που αφορούσαν αυτούς και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων στις οποίες υπηρετούν, ως μια προσπάθεια διερεύνησης των στάσεων και αντιλήψεών τους σχετικά με τη σχολική ηγεσία και το ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας, τη συνεργασία του σχολείου με όλους τους εμπλεκομένους της και την επίτευξη των στόχων του σχολείου.Τα ευρήματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά και μπορούν να φανούν χρήσιμα στη χαρτογράφηση της εκπαιδευτικής πολιτικής.


Διευθυντής σχολείου
Διοίκηση
Administration
Leadership
Evaluation
Αξιολόγηση
Έμφυλη διάκριση
Principal of school
Qualitative upgrade
Ηγεσία
Gender discrimination
Ποιοτική αναβάθμιση

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.