Η επίδραση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας επικοινωνίας (τπε) στη διδασκαλία

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Institutional Repository Hellanicus
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2012 (EN)

Η επίδραση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορίας επικοινωνίας (τπε) στη διδασκαλία (EL)

Μπιχάκης, Φώτιος - Κωνσταντίνος

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας. (EL)

Αντικείμενο της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να εξεταστεί η επίδραση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας (τπε) στη διδασκαλία. Ερευνάται επίσης η επίδραση του φύλου και η αλληλεπίδρασή του με την επιμόρφωση στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Εξετάζεται επίσης η σχέση ηλικίας, προηγούμενης εμπειρίας στη χρήση υπολογιστή και της χρήσης των ΤΠΕ. Η ικανοποίηση των προσδοκιών των εκπαιδευτικών από τη διαδικασία της επιμόρφωσης και η διαφοροποίηση των απόψεών τους σχετικά με παράγοντες που φαίνεται να εμποδίζουν την εισαγωγή των ΤΠΕ στη διδασκαλία, είναι τα υπόλοιπα ζητήματα που ερευνώνται. Στο θεωρητικό μέρος αναδείχτηκε η σημασία εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, το ιστορικό και ο τρόπος ένταξής τους στα αναλυτικά προγράμματα. Μελετήθηκαν τα εμπόδια, ο ρόλος των εκπαιδευτικών και η σημασία της επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Με βασικό ερευνητικό εργαλείο την Ελληνική Κλίμακα Μέτρησης της Χρήσης Υπολογιστή για Διδασκαλία (Ε.Κ.ΜΕ.Χ.Υ.Δ), από πληθυσμό 130 δασκάλων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη», πάρθηκαν απαντήσεις στην αρχή και στο τέλος της επιμόρφωσης. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι η επιμόρφωση επέδρασε στην αξιοποίηση των ΤΠΕ και συγκεκριμένα βελτιώθηκε ο βαθμός αξιοποίησης των ΤΠΕ από την πρώτη στη δεύτερη χορήγηση, ενώ υπάρχει και αλληλεπίδραση του φύλου και της επιμόρφωσης στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Επιπλέον αναδεικνύεται ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ ηλικίας, προηγούμενης εμπειρίας στη χρήση υπολογιστή και της χρήσης των ΤΠΕ για διδασκαλία. Οι δάσκαλοι/ες εκτιμούν ότι αποκόμισαν πολλά εφόδια από τη συμμετοχή τους στη επιμόρφωση και ικανοποιούνται οι προσδοκίες που είχαν από τη συμμετοχή τους σε αυτό. Η συμμετοχή τους τέλος σε αυτό το πρόγραμμα άλλαξε και τις απόψεις τους για κάποιους παράγοντες που θεωρούνται εμπόδια για την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

masterThesis

Primary school teachers (EL)
Use of ict in teaching (EL)
Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (EL)
Αξιοποίηση των τπε στη διδασκαλία (EL)
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών (EL)
Teacher education programs (EL)


2012


2015-11-19T10:46:57Z

Ρόδος




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)