Πολιτικές δια βίου μάθησης και σχεδιασμός / υλοποίηση των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Το Κ.Ε.Ε Ανατολικής Αττικής ως μελέτη περίπτωσης

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Πολιτικές δια βίου μάθησης και σχεδιασμός / υλοποίηση των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Το Κ.Ε.Ε Ανατολικής Αττικής ως μελέτη περίπτωσης

Σύρμου, Ευανθία

Καραντζόλα, Ελένη

masterThesis

2008
2015-11-19T10:47:21Z


Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή με αφετηρία προβληματισμού τις πολιτικές της δια βίου μάθησης και την καινοτόμο προσέγγισή τους από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, διερευνά μέσα από τη μελέτη περίπτωσης του Κέντρου Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε) Ανατολικής Αττικής, το ρόλο της κεντρικής και τοπικής διακυβέρνησης στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής δια βίου μάθησης για την εκπαίδευση ενηλίκων, τους τρόπους νοηματοδότησης, ερμηνείας και εμπέδωσης των πολιτικών αυτών από την κεντρική και τοπική διακυβέρνηση, καθώς και τις συγκλίσεις ή αποκλίσεις της εθνικής πολιτικής σε σχέση με τις υπερεθνικές ευρωπαϊκές νοηματοδοτήσεις και στις δύο φάσεις (Α΄Φάση 2000-2004 και Β΄Φάση 2004-2008) της μεταρρύθμισης του συστήματος εκπαίδευσης ενηλίκων, που πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε ο τύπος της διερευνητικής μελέτης περίπτωσης, με παράδειγμα το Κ.Ε.Ε Ανατολικής Αττικής, αξιοποιώντας δύο ερευνητικές μεθόδους: της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου και της συνέντευξης. Από την παρουσίαση της έρευνας προκύπτει ότι τόσο ως προς τις εθνικές πολιτικές της δια βίου μάθησης που καθορίζουν τη θεσμική λειτουργία του Κ.Ε.Ε Ανατολικής Αττικής, όσο και ως προς το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό των προγραμμάτων σπουδών του ΚΕΕ, υπάρχουν σημεία που χρήζουν αναδιαμόρφωσης ή ενίσχυσης, προκειμένου να μπορεί ο θεσμός να ανταποκριθεί επιτυχώς στις νέες κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις και ανάγκες. Η πραγμάτωση των πολιτικών της δια βίου μάθησης στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών θεσμών όπως τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, απαιτεί νέες μορφές οργάνωσης που χαρακτηρίζονται από τις οριζόντιες, συνεργατικές, δικτυακές συνεργασίες, με βασική οργανωτική αρχή την προώθηση των ικανοτήτων των πολιτών και τις συμμετοχικές διαδικασίες.


Adult Education Centres
Policies
Lifelong learning
Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Πολιτικές
Διά βίου μάθηση

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)