Σχέση σχολείου-οικογένειας: ο ρόλος του γονέα

This item is provided by the institution :
University of the Aegena   

Repository :
Institutional Repository Hellanicus   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχέση σχολείου-οικογένειας: ο ρόλος του γονέα

Κατσαούνη, Αικατερίνη - Ευάγγελος

Μπαμπάλης, Θωμάς

masterThesis

2010
2015-11-19T10:48:36Z


Η συστημική θεώρηση των σχολικών μονάδων, που απαιτεί η σύγχρονη εποχή, προβάλλει επιτακτικά το αίτημα για αλλαγή και εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης και για ουσιαστική επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων μερών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αναγνωρίζεται η επιρροή και η συμμετοχή των γονέων στη σχολική μόρφωση των παιδιών τους και έτσι ανοίγονται νέες προοπτικές για την επικοινωνία και τη συνεργασία του σχολείου με τους γονείς των μαθητών, πέρα από τα τυπικά στεγανά μιας απλής ενημέρωσης. Νέες θεωρίες και μοντέλα διατυπώνονται που συμπεριλαμβάνουν τους γονείς σαν εταίρους στην σχολική μονάδα και τονίζουν πως οι αλληλεπιδράσεις, και οι αλληλοδράσεις μεταξύ σχολείου και οικογένειας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην μορφωτική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Στην Ελλάδα το υπάρχον θεωρητικό και θεσμικό πλαίσιο δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς ώστε να διευκολύνεται η επικοινωνία μεταξύ της σχολικής μονάδας και της οικογένειας. Επιπλέον, οι έρευνες που αφορούν την επικοινωνία και συνεργασία της οικογένειας με την σχολική μονάδα είναι πολύ περιορισμένες. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας τέθηκε η μελέτη των απόψεων των γονέων για τα σημερινά ελληνικά δημόσια δημοτικά σχολεία σε σχέση με την επικοινωνία, την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία που αναπτύσσουν με τα μέλη του προσωπικού του σχολείου στο πλαίσιο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και της επιθυμίας των γονέων για την εκπλήρωση των προσδοκιών, που έχουν για τα παιδιά τους. Οι απαντήσεις από μια τέτοια έρευνα προβάλλουν σοβαρές ενδείξεις, για την εικόνα που έχουν σχηματίσει οι γονείς για το σημερινό σχολείο και θα μπορούσαν να δράσουν σαν εφαλτήριο για επιπλέον έρευνα ώστε να εντοπιστούν παραλείψεις ή αδυναμίες του συστήματος, που αν διορθωθούν, το αποτέλεσμα θα είναι οι γονείς να αποκτήσουν μια πιο στενή και ουσιαστική σχέση επικοινωνίας και συνεργασίας με το σχολείο, προς όφελος της εκπαίδευσης των παιδιών τους και της αναβάθμισης της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας.


Προσδοκίες
Γονεϊκή εμπλοκή
Σχολική κουλτούρα
Parent's involvement
Συνεργασία
Επικοινωνία
Σχολικό κλίμα
Trust
School climate
Εμπιστοσύνη
Cooperation
Expectancies
Communication
School culture

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων.




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)