Η ρεαλιστική μαθηματική εκπαίδευση (R.M.E.): διεθνής και ελληνική πραγματικότητα. Ανάλυση των σχολικών βιβλίων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (Ελλάδα και Κύπρος) σχετικά με τα ρεαλιστικά προβλήματα στη διδασκαλία των μαθηματικών: στάσεις και πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών για τα ρεαλιστικά προβλήματα και τις εφαρμογές τους

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Η ρεαλιστική μαθηματική εκπαίδευση (R.M.E.): διεθνής και ελληνική πραγματικότητα. Ανάλυση των σχολικών βιβλίων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (Ελλάδα και Κύπρος) σχετικά με τα ρεαλιστικά προβλήματα στη διδασκαλία των μαθηματικών: στάσεις και πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών για τα ρεαλιστικά προβλήματα και τις εφαρμογές τους (EL)

Νικοπούλου, Σοφία

aegean

Τα Ρεαλιστικά Μαθηματικά αφορούν στην διδακτική μεθοδολογία η οποία αναπτύχθηκε στο Ινστιτούτο Freudenthal και υιοθετήθηκε από το σύνολο σχεδόν των Κάτω Χωρών από το 1971. Η μέθοδος αυτή είναι γνωστή ως Ρεαλιστική Μαθηματική Εκπαίδευση (Realistic Mathematics Education ή RME) και έχει ως βάση την καθοδηγούμενη επαν-ανακάλυψη των μαθηματικών εννοιών από τους μαθητές μέσα από μια διαδικασία προοδευτικής μαθηματικοποίησης. Η προοπτική αυτή για την μαθηματική εκπαίδευση είναι πλέον αποδεκτή από έναν μεγάλο αριθμό χωρών, όπως η Αγγλία, η Φιλανδία, η Δανία, οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη και άλλες. Tα μαθηματικά αντιμετωπίζονται πλέον ως μια κατασκευαστική, ανακαλυπτική διαδικασία, όπου ο μαθητής υποβοηθείται να εντάξει τις εμπειρίες του από τον έξω κόσμο προοδευτικά, σε ένα πλαίσιο όπου στο τελευταίο επίπεδο μάθησης – κατανόησης, θα μπορεί να εκφραστεί ευέλικτα με μαθηματικούς όρους. Αυτή είναι η προοδευτική μαθηματικοποίηση σαν διαδικασία και όχι σαν αντικείμενο μαθηματικών το οποίο μεταδίδεται στείρα. Για αυτούς τους λόγους τα μαθηματικά πρέπει να είναι συνδεμένα με την καθημερινότητα, σε αντίθεση με λογικές διδασκαλίας που ίσχυαν (ισχύουν) μέχρι τότε (τώρα) σε πολλές χώρες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας και της Κύπρου. Στη παρούσα εργασία, έχοντας ως σημείο εκκίνησης την ανάγκη αναθεώρησης των σχολικών εγχειρίδιων και κατ’ επέκταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις σύγχρονες απόψεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση των µαθηµατικών, επικρατεί η άποψη ότι οι ιδέες της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να συνεισφέρουν θετικά, βελτιώνοντας το περιεχόμενο και τη διδακτική μεθοδολογία στα µαθηµατικά.
The Realistic Mathematics relate to a teaching methodology developed in the Freudenthal Institute and adopted by almost all of the Netherlands since 1971. This method is called Realistic Mathematics Education (RME) and is based on the guided re-discovery of mathematical concepts by students through a process of progressive “mathematization”. This perspective on mathematics education is now accepted by many countries, such as England, Finland, Denmark, the US, Singapore and others. Mathematics are now treated as a construction, a process in which we discover, where the student is assisted to integrate his experiences from the outside world gradually, in a context where the last learning – understanding level, can be flexibly expressed in mathematical terms. This is the progressive “mathematization” as a process and not as a mathematical object which is transmitted uncritically and inefficiently. For these reasons mathematics must be attached to everyday life, contrary to the prevailing teaching concepts until then (now) in many countries, including Hellas and Cyprus. In the present thesis, having as a starting point the need to revise school textbooks and generally the Hellenic educational system and paying attention to the modern views on the teaching and learning of mathematics, I support the view that the ideas of Realistic Mathematics Education could contribute positively, improving the content and teaching methodology in mathematics.

bachelorThesis

Realistic mathematics (EL)
Education (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Σχολικά εγχειρίδια (EL)
Ρεαλιστικά μαθηματικά (EL)
Textbooks (EL)


2015-11-27


2015-11-27T14:09:17Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.