Διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών της Γ' και ΣΤ' δημοτικού για το ηλιακό σύστημα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών της Γ' και ΣΤ' δημοτικού για το ηλιακό σύστημα (EL)

Σωτηρίου, Παναγιώτα

aegean

Μολονότι έχουν διερευνηθεί επαρκώς οι αντιλήψεις των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ηλιακό σύστημα, είναι περιορισμένη η έρευνα που μελετά τις αντίστοιχες αντιλήψεις των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, απουσιάζουν έρευνες που να ερευνούν τις αντιλήψεις για το ηλιακό σύστημα των μαθητών των μικρότερων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Επιπρόσθετα, δεν εντοπίζονται έρευνες που να μελετούν την εξέλιξη των αντιλήψεων των μαθητών για το ηλιακό σύστημα κατά τη διάρκεια της μετάβασης των μαθητών από τις κατώτερες στις ανώτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η παρούσα εργασία εστιάζεται στη διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών των Γ΄ και ΣΤ΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου για το ηλιακό σύστημα και ειδικότερα για τα ακόλουθα θέματα: (α) έννοια του ηλιακού συστήματος, (β) συστατικά στοιχεία του ηλιακού συστήματος, (γ) κίνηση της γης, (δ) κίνηση της σελήνης, (ε) κίνηση του ήλιου, (στ) κέντρο του ηλιακού συστήματος και (ζ) αιτία της αλλαγής της ημέρας και της νύχτας. Επιπλέον, επιδιώκει τη διερεύνηση των νοητικών μοντέλων που έχουν και χρησιμοποιούν οι μαθητές για το ηλιακό σύστημα. Ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο που συγκροτήθηκε, συμπληρώθηκε από 240 μαθητές συνολικά (120 μαθητές της Γ΄ τάξης και 120 της ΣΤ΄ τάξης) από τέσσερα δημοτικά σχολεία της Ρόδου. Προσδιορίστηκαν οι συχνότητες και οι εκατοστιαίες συχνότητες των απαντήσεων των μαθητών και διερευνήθηκε, μέσω του τεστ x², η συσχέτιση ανάμεσα στις αντιλήψεις των μαθητών και στην τάξη φοίτησής τους. Η ανάλυση των δεδομένων επέτρεψε τον εντοπισμό και τη καταγραφή των αντιλήψεων των μαθητών. Διαπιστώθηκε, ότι αρκετοί μαθητές και των δύο τάξεων εκδηλώνουν αντιλήψεις για το ηλιακό σύστημά διαφορετικές από τη σχολική γνώση. Επίσης, προέκυψε ότι ορισμένες αντιλήψεις των μαθητών δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με την τάξη φοίτησης. Τα ευρήματα της εργασίας παρέχουν δυνατότητες αξιοποίησής τους, τόσο στο πεδίο της έρευνας όσο και στο πεδίο της διδακτικής πράξης.

bachelorThesis

Geography (EL)
Ηλιακό σύστημα (EL)
Astrophysics (EL)
Γεωγραφία (EL)
Αντιλήψεις (EL)
Student's attitudes (EL)


2015-12-08


2015-12-11T10:12:28Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.