Αξιολόγηση των αποδεικτικών στοιχείων των επιστημονικών επιχειρημάτων από τους μαθητές ΣΤ' δημοτικού

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Αξιολόγηση των αποδεικτικών στοιχείων των επιστημονικών επιχειρημάτων από τους μαθητές ΣΤ' δημοτικού (EL)

Ζαμπελλάκη, Φωτεινή

aegean

Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία ο αριθμός των ερευνών που να μελετά τις ικανότητες των μαθητών να αξιολογούν επιχειρήματα είναι ιδιαίτερα περιορισμέ-νος. Ακόμα και σε μετεφηβική ηλικία η ικανότητα των παιδιών να συγκρίνουν και να αξιολογούν επιχειρήματα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Η παρούσα έρευνα ε-στιάζεται σε μαθητές των Στ’ τάξεων δημοτικού σχολείου αποσκοπώντας να διε-ρευνήσει την ικανότητα των μαθητών να αξιολογούν την ποιότητα των αποδεικτι-κών στοιχείων που περιλαμβάνονται σε επιχειρήματα που μελετούν. Ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματο-λόγιο το οποίο σχεδιάστηκε με στόχο την εκμαίευση της ικανότητας των μαθητών: (α) να εντοπίζουν αποδεικτικά στοιχεία σε επιχειρήματα, (β) να αναγνωρίζουν απο-δεικτικά στοιχεία σε επιχειρήματα, (γ) να κρίνουν αποδεικτικά στοιχεία που περιέρ-χονται σε επιχειρήματα και (δ) να συγκρίνουν και να αξιολογούν επιχειρήματα που αναφέρονται στον ίδιο ισχυρισμό αλλά με διαφορετικά αποδεικτικά στοιχεία ο κα-θένας. Το ερωτηματολόγιο δόθηκε σε 182 μαθητές των Στ’ τάξεων δημοτικού δια-φόρων σχολείων της Ρόδου. Από τα αποτελέσματα που εξήχθησαν προέκυψε πως η ικανότητα των μαθητών να εντοπίζουν αποδεικτικά στοιχεία είναι λιγότερο ανεπτυγμένη σε σχέση με την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν στοιχεία και να τα κρίνουν. Επιπλέον, προέκυψε ότι η ικανότητα των μαθητών να συγκρίνουν και να αξιολογούν επιχειρήματα με βάση τις απαντήσεις τους είναι αρκετά περιορισμένη καθώς οι περισσότεροι μαθητές δεν αιτιολόγησαν ορθά και δεν επέλεξαν το ισχυρότερο επιχείρημα. Η παρούσα εργασία συνείσφερε στην έρευνα για τις ικανότητες αξιολόγησης επιστημονικών επιχειρημάτων, αφού μέσω αυτής της παράχθηκε μια λεπτομερής εικόνα των δυσκολιών των μαθητών στην αξιολόγηση επιχειρημάτων με βάση τα αποδεικτικά τους στοιχεία, για τους οποίους δεν υπήρχαν ερευνητικά δεδομένα.

bachelorThesis

Αξιολόγηση (EL)
Αποδεικτικά στοιχεία (EL)
Arguments (EL)
Evidence (EL)
Appraisal (EL)
Επιχειρήματα (EL)


2016-07-21


2016-12-06T14:49:42Z

Ρόδος




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.