Η παρούσα εργασία αποτελεί μία έρευνα πάνω στις μεθόδους παραγωγής και διάδοσης οπτικοακουστικού υλικού που ακολουθεί το αυτόπροσδιοριζόμενο ως «αντιεμπορικό κομμάτι» της ανεξάρτητης μουσικής σκηνής στην Ελλάδα. Η έρευνα εστιάζει στη διαδικασία παραγωγής, το διαμοιρασμό, τη διάδοση και την προβολή της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Συγκεκριμένα, εξετάζονται τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες των συγκροτημάτων που εντάσσονται στην ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στον ελλαδικό χώρο από τη Μεταπολίτευση έως σήμερα, κάτω από την επίδραση ποικίλων ιδεολογικών και πολιτικών παραγόντων, ενώ, παράλληλα, διερευνάται ο βαθμός στον οποίο οι συνθήκες αυτές επηρέασαν και εξακολουθούν να επηρεάζουν τις παραπάνω τακτικές.
Τέλος, παρουσιάζονται τα στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης μιας πρότασης για τη διαδικτυακή προβολή του Βλαδίμηρου Δρίτσα, ενός καλλιτέχνη που κατατάσσεται και δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη «σκηνή» για περισσότερο από δύο δεκαετίες.
The following paper is a research on the production and distribution methods of audiovisual material, practiced by the non commercial part of, the self proclaimed, “Independent music scene” in Greece. It focuses on the production procedures, distribution, sharing and promotional tactics and specifically on the individual characteristics that the bands of the scene developed, under the cultural impact of various political and ideological factors that strongly influenced and, in a way, formed the particular music scene, from the mid 70s and onward. Furthermore, it is investigated the amount of influence the aforementioned conditions had and still have on the bands and their audience.
Finally, there is a presentation of the designing and implementation stages of a website promotion proposal for Vladimiros Dritsas, a representative artist of the scene, active for more than two decades.